Włącz się w wychowanie uczniów
- Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – wdrażanie i przykłady realizacji
- Jak wychować wielkich ludzi?
- Diagnoza zapotrzebowania na treści wychowawcze i profilaktyczne
- Kto Ty jesteś? – kształtowanie postaw patriotycznych w szkole i wychowanie w oparciu o wartości
- Wychowawca dzisiaj – jak po powrocie do szkół skutecznie wychowywać i wspierać naszych uczniów?
- Dzieci cierpią po cichu – czy i jak można im pomóc? Nauczyciel w obliczu nowego wyzwania wychowawczego
- Identyfikacja ucznia w sytuacji kryzysowej
- Wartościowe szkoły w innowacjach pedagogicznych – wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro
- Zasada 3R – Reset, Restart, Reintegracja – czyli jak skutecznie wspierać dziecko w powrocie do szkoły po nauczaniu zdalnym
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw społecznych
- Pozytywna dyscyplina dla małych i dużych – sposób na budowanie pozytywnego klimatu szkoły oraz wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa uczniów
- Nastolatek jaki jest każdy widzi, ale czy rozumie?
- Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów – współczesne wyzwania nauczycieli
- Wykluczenie – jak pracować z dziećmi i młodzieżą w postpandemicznej rzeczywistości?
- Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej – wykorzystanie dostępnych narzędzi i metod
- reANIMACJA edukacji stacjonarnej
- Rodzice są partnerami szkoły – jak wspomóc nauczycieli w trudnej sztuce efektywnej współpracy ze współczesnymi rodzicami
- Jak zorganizować efektywne wsparcie oraz pomoc dla uczniów po powrocie do szkół
- Rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej, w świetle aktualnej wiedzy psychologicznej i uwarunkowań prawnych
- Nauczyciel, rodzic, uczeń – sprzymierzeńcy w edukacji i wychowaniu
- Reintegracja i readaptacja uczniów w szkole. Jakie działania skierować do uczniów, rodziców i nauczycieli po powrocie do szkół?
- Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z uczniem trudnym
- Szkoła po edukacji zdalnej – działania naprawcze i wsparcie edukacyjno-wychowawcze
- Jak radzić sobie z “trudną klasą”? Strategie zorientowane na nauczyciela
- Kiedy zaczyna się hejt, czym jest i kogo dotyczy? – fakty i mity
- Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
- Zachowania „przerażające” i „dziwne” dzieci i młodzieży ujawniane na terenie szkoły – sposoby postępowania interwencyjnego
- Budowanie strategii przeciwdziałania agresji w szkole
- Depresje i samobójstwa wśród młodzieży – razem zadbajmy o bezpieczeństwo
- Rodzic roszczeniowy – strategie udanej współpracy z „trudnym” rodzicem we współczesnej szkole
- Nauczyciel jako główny aktor w grach psychologicznych, inicjowanych przez uczniów
- Konstruktywne dyscyplinowanie uczniów, czyli prawie wszystko o dyscyplinie w szkole
- Dopalacze w szkole – nowe wyzwanie, ogromne zagrożenie