Wychowanie
- Prawda, dobro i piękno – w drodze do dojrzałości i odpowiedzialnych decyzji
- Prawda, dobro i piękno we współczesnym systemie wartości
- Diagnoza zapotrzebowania na treści wychowawcze i profilaktyczne
- Budowanie strategii przeciwdziałania agresji w szkole
- Rola szkoły w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej, w świetle aktualnej wiedzy psychologicznej i uwarunkowań prawnych
- Dopalacze w szkole – nowe wyzwanie, ogromne zagrożenie
- Jak radzić sobie z “trudną klasą”? Strategie zorientowane na nauczyciela
- Zachowania „przerażające” i „dziwne” dzieci i młodzieży ujawniane na terenie szkoły – sposoby postępowania interwencyjnego
- Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
- Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z uczniem trudnym
- Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z dzieckiem “trudnym” w przedszkolu
- Kiedy zaczyna się hejt, czym jest i kogo dotyczy? – fakty i mity
- Nauczyciel jako główny aktor w grach psychologicznych, inicjowanych przez uczniów
- Konstruktywne dyscyplinowanie uczniów, czyli prawie wszystko o dyscyplinie w szkole
- Pozytywna dyscyplina – sposób na budowanie pozytywnego klimatu szkoły
- Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów – współczesne wyzwania nauczycieli
- Rozwijanie kompetencji społecznych małych dzieci – współczesne wyzwania nauczycieli przedszkola
- O asertywności i nonkonformizmie – kształtowanie postaw, warunkujących umiejętność podejmowania odpowiedzialnych decyzji
- Nauczyciel wychowania do życia w rodzinie, jako przyjazny przewodnik
- Wychowanie do życia w rodzinie – nowoczesny i tradycyjny model rodziny
- Wychowawca dzisiaj – jak skutecznie wychowywać i wspierać naszych uczniów?
- Kto Ty jesteś? – kształtowanie postaw patriotycznych w szkole i wychowanie w oparciu o wartości
- Kreatywne metody pracy o tematyce patriotycznej, realizowane z dziećmi w wieku przedszkolnym
- Wychowanie do wartości i kształtowanie postaw społecznych
- Rola wartości w wychowaniu i nauczaniu