Dydaktyka i metodyka
- Skuteczne nauczanie wg zasad Baraka Rosenshine’a
- Nauczanie XXI wieku – jak robić to skutecznie i w oparciu o dowody naukowe?
- Twórcze metody pracy na lekcji. Jak prowadzić lekcję, na którą uczniowie czekają z niecierpliwością?
- Jak uczyć skutecznie i efektywnie – strategie dla ucznia i nauczyciela
- Rummikub w szkole, czyli innowacyjne metody nauczania zwiększające zaangażowanie i efektywność uczenia
- Indywidualizacja procesu nauczania
- Uczenie uczniów uczenia się, jako podstawowe zadanie nauczycieli
- 4K w procesie edukacyjnym – jak rozwijać kluczowe kompetencje XXI wieku?
- Jakość kształcenia i jej wpływ na sukces edukacyjny uczniów
- Fakty i mity w edukacji. Jakie metody nauczania mają poparcie w badaniach naukowych?
- Tak to robią skuteczni nauczyciele…a Ty jak? – siedem prostych sposobów na skuteczne prowadzenie zajęć
- Zintegrowany System Umiejętności – jak rozwijać kompetencje osobiste i zawodowe?
- Neurodydaktyka, czyli uczenie przyjazne mózgowi
- Ewaluacja pracy własnej nauczyciela – zaproszenie do rozwoju
- Projekt edukacyjny, czyli nauczanie poprzez działanie
- Dobre praktyki i nauczycielskie błędy – analiza fragmentów lekcji. Symulacja spaceru edukacyjnego w szkole podstawowej
- Jak uczyć skutecznie i stymulować motywację? Wykorzystanie skutecznych technik nauczania w prowadzeniu lekcji
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości psychofizycznych uczniów
- Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych
- Nie tylko IQ – czyli o sposobach wykorzystywania Teorii Inteligencji Wielorakich w pracy z uczniami
- Trening kreatywności. Jak pobudzać własną kreatywność i kreatywność uczniów?
- Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych – czyli jak sprostać europejskim wymaganiom
- Mnemotechniki w edukacji
- Kompetencje kluczowe w przedszkolu
- Zawody przyszłości – czyli jak kształtować kompetencje niezbędne na nowoczesnym rynku pracy
- Kim będę? Zawody przyszłości i kompetencje niezbędne na rynku pracy
- Nowoczesne metody pracy nauczyciela w szkole ponadpodstawowej sposobem na podniesienie jakości kształcenia
- Świetlica w szkole – gry i zabawy oraz dostosowanie metod i form pracy świetlicowej do potrzeb dzieci w różnym wieku
- Metody aktywizujące w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu
- Grasz w zielone? Gram! Edukacja ekologiczna w przedszkolu
- Sketchnoting, czyli myślenie wizualne w szkolnej ławce. Co może zrobić nauczyciel na lekcji, aby notatki uczniów były dla nich atrakcyjne?
- Kreatywne prace domowe we współczesnej szkole
- Jak przygotować uczniów do egzaminu 8-klasisty? Diagnoza, wnioski i rekomendacje
- Dwujęzyczność, czyli co? Jak wykorzystać język obcy i CLIL do poszerzenia horyzontów uczniowskiego myślenia
- Pod obserwacją – czyli jak poprowadzić angażującą lekcję, która przyniesie pozytywne efekty