Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z uczniem trudnym
Zadaniem szkoły jest nie tylko realizacja procesu nauczania, ale także wspieranie rodziny w jej wychowawczej roli. Nie ulega wątpliwości, że w codziennej pracy mamy do czynienia dużą różnorodnością wśród dzieci i młodzieży. I niestety zdarza się, że już od pierwszego etapu edukacyjnego niektórzy z nich ujawniają trudne do zaakceptowania lub wysoce niepokojące wzorce zachowań. To właśnie ta grupa uczniów bywa powszechnie określana jako „trudna”, głównie z uwagi na problemy, jakich przysparza swoim zachowaniem. Wymaga ona nie tylko stosowania specjalnych środków dydaktycznych, ale również niestandardowych sposobów oddziaływania wychowawczego, w celu osiągnięcia planowanych celów dydaktyczno-wychowawczych.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają źródła, kryjące się za wspomnianymi trudnościami oraz wybrane strategie komunikacyjne i behawioralne, które z jednej strony są dla nauczyciela proste w zastosowaniu, a z drugiej, uchodzą za skuteczne w radzeniu sobie z typowymi schematami zachowania ucznia „trudnego”.
Program szkolenia:
1. Uczeń trudny i jego zachowania
- Zachowania drażniące
- Zachowania niepożądane
- Objawy zaburzeń
2. Komunikacja interpersonalna sprzymierzeńcem każdego nauczyciela
- Dobre techniki werbalne
- Komunikaty w asertywności
- Informacja zwrotna – konstruktywna krytyka
3. Behawioralne podejście do trudnych zachowań ucznia
- Nauczyciel behawiorystą
- Behawioryści o zachowaniu
- Cele technik behawioralnych
4. Strategie behawioralne w redukowaniu zachowań niepożądanych
- Założenia teoretyczne
- Stosowanie technik behawioralnych krok po kroku
Zamów szkolenie

Formularz
