Nauczyciel jako główny aktor w grach psychologicznych inicjowanych przez uczniów
Rola nauczyciela, wychowawcy klasy obarczona jest koniecznością nawiązywania licznych relacji interpersonalnych. Codziennie wykonując swoje obowiązki nauczyciele wchodzą w interakcje z uczniami, rodzicami, kolegami z pracy. Nie zawsze są one źródłem pozytywnych doświadczeń. Szczególnie w kontakcie z uczniami narażeni są na często prowokacyjne, atakujące zachowania, niejednokrotnie trudne do zrozumienia i poradzenia sobie z nimi. Uczniowie wielokrotnie aranżują sytuacje, mające na celu wywarcie jakiegoś wpływu na nauczyciela, bądź to w postaci wywołania określonej reakcji z jego strony, bądź też doprowadzenia do wycofania się z interakcji i przejęcia kontroli interpersonalnej. Takie sytuacje prowokowane przez uczniów są rodzajem prowadzonej gry psychologicznej z nauczycielami, którzy bywa, że je podejmują lub też sami prowadząc jakąś grę psychologiczną wywołują określony typ reakcji ze strony uczniów. Nie zawsze jednak uczestnicy tych gier zdają sobie sprawę z ich prowadzenia lub też wciągnięci w grę nie wiedzą jak sobie z taką sytuacją poradzić.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają rodzaje gier psychologicznych prowadzonych przez uczniów i nauczycieli i dowiedzą się jak sobie z nimi radzić, tak by relacje uczeń – nauczyciel mogły być prawidłowo kształtowane i przynosić każdej ze stron tej interakcji satysfakcję.
Cele szkolenia:
– nabycie umiejętności rozpoznawania , nazywania tych sytuacji wychowawczych, za którymi kryją się stosowane przez uczniów gry psychologiczne
– nabycie umiejętności radzenia sobie z „manipulacjami” aranżowanymi przez uczniów
Zajęcia realizowane są w formie warsztatowej, na który składają się przede wszystkim gry i ćwiczenia umożliwiające nabycie określonych umiejętności.
- Gry psychologiczne prowadzone przez uczniów i przez nauczycieli
- Zachowania negatywistyczne uczniów
- Prowokacje a zachowania ryzykowne
- Nauczyciel wobec zachowań prowokacyjnych uczniów
- Techniki i metody radzenia sobie w sytuacjach trudnych i ryzykownych
- Trening praktycznego zastosowania poznanych technik i metod- próba wypracowania odpowiednich procedur
Opinie o szkoleniu
Dużo konkretnych przykładów z życia szkolnego, rozwiązań konkretnych sytuacji. Bardzo dobre reagowanie prowadzącego na problemy zgłaszane przez uczestników.
Opinie o szkoleniu
Praktyczne informacje do wykorzystania w pracy, poparte konkretnymi przykładami. Ciekawy sposób przekazu oraz prowadzenia zajęć. Miła atmosfera stworzona przez prowadzącego.
Zamów szkolenie

Formularz
