Kto Ty jesteś? – kształtowanie postaw patriotycznych w szkole i wychowanie w oparciu o wartości
Co to właściwie oznacza “być patriotą”? Jak o patriotyzmie rozmawiać i jak uczyć go dzieci? Każdy z nas, zapytany wprost, uważa się za patriotę, ale czy rzeczywiście nasza codzienna postawa ów patriotyzm odzwierciedla? Jak wobec kraju, jego obywateli a także świata i wszystkich jego mieszkańców powinien zachowywać się współczesny patriota? Podczas szkolenia uczestnikom zostaną zademonstrowane scenariusze zajęć, kształtujących postawę patriotyczną.
Program szkolenia:
1. Co to jest patriotyzm? Definicja, geneza, przykłady
2. Przegląd głównych wartości w kręgu współczesnej kultury europejskiej
3. Małe i większe ojczyzny – o skali patriotyzmu
4. Budowanie wzajemnego szacunku w społeczności szkolnej
5. Praktyka wspierania postaw patriotycznych, obywatelskich, europejskich
6. Omówienie przykładów scenariuszy zajęć z młodzieżą nt. patriotyzmu
Prowadzący: Dorota Zawadzka
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończone podyplomowe studia z literatury dla dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Warszawskim oraz z psychodietetyki na SWPS. Wykładowczyni w katedrze psychologii rozwoju, a następnie psychologii wychowawczej na UW i w SPWS (w latach 1990-2008). Autorka poradników dla rodziców, w tym nagrodzonego nagrodą Teofrasta w 2010 „Moje Dziecko t. II – Jak mądrze kochać i wychowywać dziecko w wieku szkolnym”. Autorka, współautorka i prowadząca poradnikowych programów telewizyjnych dla rodziców. Czynnie wspierała kampanie społeczne „Bicie jest głupie”, „Kocham nie biję” „Kocham reaguję”. Od 2000 roku współpracuje z Komitetem Ochrony Praw Dziecka. Ambasador akcji Cała Polska czyta dzieciom. W latach 2010-2018 roku społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka. Kawaler Orderu Uśmiechu i członkini Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu. Prowadzi wykłady, warsztaty oraz szkolenia dla wielu grup zawodowych (m. in. nauczycieli, lekarzy, pracowników socjalnych).
Zamów szkolenie

Formularz
