Ewaluacja wewnętrzna – skutecznie i użytecznie dla szkoły – gotowe wzory i podpowiedzi
Jak sprawić, żeby nowy model nadzoru pedagogicznego prowadził do rozwoju szkoły i nie był przykrym obowiązkiem?
Wprowadzona zmiana w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego ma służyć rozwojowi pojedynczych szkół. Nowy model nadzoru jest rozwiązaniem systemowym, dającym możliwość wypowiedzieć się w sprawach szkoły rodzicom, uczniom i innym partnerom. Jak zatem wykorzystać tę zmianę , aby stała się autentycznym bodźcem rozwoju społeczności uczących się, a nie wymuszoną prawem koniecznością.
Co zrobić, by ewaluacji w szkole nie zniszczyły rozbudowane procedury, ankietowanie o wszystko, obszerne raporty i wszechogarniające gotowce. Dyrektorze! Proponujemy wspólną pracę z wybranymi spośród grona nauczycielami , stanowiącymi zespół ewaluacyjny, po to, by podczas warsztatów zaplanować ewaluację oraz stworzyć narzędzia dostosowane do Państwa placówki.
Po badaniach wskazany jest udział wszystkich nauczycieli w analizie pozyskanych informacji i do pracy z jej wynikami. To właśnie rada powinna analizować wyniki ewaluacji i wspólnie planować działania po ewaluacji wewnętrznej.
Przygotowana propozycja uwzględnia najnowsze zmiany w modelu ewaluacji wewnętrznej. Dotyczą one nowych sposobów pozyskiwania informacji tzw. metod alternatywnych i innego niż raport przedstawiania wyników radzie pedagogicznej oraz modelu ewaluacji action research.
- Zaplanować i zaprojektować ewaluację wewnętrzną
- Przeprowadzić i przygotować informację dla rady po ewaluacji
- Wspólnie z radą zaplanować działania po ewaluacji wewnętrznej
- Ewaluacja wewnętrzna w prawie oświatowym, podstawowe informacje niezbędne do projektowania ewaluacji.
- Nowy model ewaluacji – badanie w działaniu (action research).
- Alternatywne metody pozyskiwania informacji w ewaluacji wewnętrznej.
- Tworzenie projektu ewaluacji – zajęcia warsztatowe.
- Podstawowe zasady analizy danych ilościowych i jakościowych.
- Prezentacja wyników radzie pedagogicznej (raport inaczej, to nie znaczy mniej skutecznie).
- Praca rady z wynikami ewaluacji wewnętrznej – metoda Johna M. Fischera, planowanie działań po ewaluacji wewnętrznej.
- Rola i zadania dyrektora, zespołów ds. ewaluacji oraz nauczycieli w procesie ewaluacji wewnętrznej
.
Zamów szkolenie

Formularz
