ABC skutecznego Dyrektora i Wicedyrektora
Szkolenie online
Na dyrektorze placówki oświatowej spoczywa wiele obowiązków, zarówno tych, związanych z zarządzaniem strategicznym szkołą lub przedszkolem, jak i codziennych, bieżących zadań, dotyczących funkcjonowania placówki w obszarze kształcenia, czy wychowania. Jak systemowo zorganizować pracę szkoły, jak ją dokumentować, jak sprawować skuteczny nadzór nad pracą kolegów i koleżanek nauczycieli? Jak zadbać o jakość kształcenia i jakość działań wychowawczych? Czy zarządzanie w czasach Covid-19 jest inne? Jak przygotować szkołę do zmiany trybu pracy, do przejścia w uczenie zdalne? – to pytania, na które spróbujemy znaleźć odpowiedź.
Na zajęciach znajdziesz nie tylko najważniejsze informacje, dotyczące pracy w nowym roku szkolnym, ale także poznasz zasady zarządzania przez cały rok. Dowiesz się jak przygotować dokumenty szkolne, jakie ważne terminy dotyczą Twojej pracy i pracy nauczycieli, jakie zadania czekają Cię na początku roku szkolnego, a jakie trzeba zaplanować na kolejne miesiące. Jesteśmy po to, żeby Wam pomóc. Przygotowana propozycja uwzględnia także gotowe propozycje arkuszy obserwacyjnych i innych dokumentów w szkole – zapraszamy!
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Program szkolenia:
1. Procesy zarządzania – w tym prawo wewnątrzszkolne
- Zasady tworzenia aktów prawa
- Systematyzacja aktów prawa wewnątrzszkolnego
- Statut i jego budowa
- Regulaminy obowiązujące w szkole, w tym związane z funkcjonowanie szkoły w trybie hybrydowym i online
- Dokumentowanie pracy rady pedagogicznej (uchwały i protokoły, wzory protokołów, przykładowe schematy i układy protokołów dla typowych zebrań rady pedagogicznej, budowa uchwały, wzory uchwał)
- Decyzje administracyjne dyrektora szkoły (wzory decyzji administracyjnych)
- Zarządzenia, komunikaty, polecenia służbowe (wzory zarządzeń dyrektora szkoły)
- Dokumentowanie pracy szkoły – dokumentowanie przebiegu nauczania (w tym dzienniki, arkusze ocen)
- Procedury awansu zawodowego (ważne terminy i dokumenty w procedurze – wzory przykładowych planów rozwoju, sprawozdań, ocen dorobku zawodowego)
2. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły – w tym obserwacja zajęć oraz ocena pracy nauczyciela i dyrektora
- Formy nadzory pedagogicznego (kontrola, obserwacja i wspomaganie, przykładowe arkusze kontroli)
- Plan nadzoru pedagogicznego (przykładowy plan dla szkoły i przedszkola)
- Formułowanie wniosków i rekomendacji z nadzoru
- Dokumenty w nadzorze pedagogicznym, w tym potwierdzające realizację działań (przykładowe raporty oraz sprawozdania z nadzoru)
- Przedmiot obserwacji – model lekcji z wykorzystaniem pięciu strategii efektywnego nauczania
- Obserwacja jako metoda badawcza (metody badawcze w obserwacji, rodzaje obserwacji, dane w obserwacji – ilościowe i jakościowe, opinie i fakty w obserwacji, dyspozycje do obserwacji)
- Obserwacja nagranych fragmentów lekcji, zastosowanie wypracowanych dyspozycji w praktyce
- Ocena pracy nauczyciela (ważne terminy, kryteria oceny pracy nauczyciela, regulamin oceny, przykładowe karty oceny)
3. Dyrektor/Wicedyrektor i jego obowiązki i uprawnienia w procesie głównym – kształcenie
- Proces uczenia się oraz jego elementy i czynniki, które go regulują (z uwzględnieniem wiedzy płynącej z neurodydaktyki) w kontekście przykładowych zadań i odpowiedzialności dyrektora/wicedyrektora/ szkoły
- Diagnozy edukacyjne i system badań wewnątrzszkolnych, w tym: budowa sprawdzianów, normy procentowe przy określaniu stopni za sprawdziany, poprawne wnioskowanie na podstawie wyników diagnoz, rekomendacje i działania na podstawie wniosków, nadzór nad realizacją tych działań
- Analizy egzaminów zewnętrznych w tym wnioskowanie na podstawie wyników, rekomendacje i działania na podstawie wniosków, nadzór nad realizacją tych działań
- Monitorowanie realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania (przykładowe arkusze monitorowania podstawy programowej oraz warunków jej realizacji)
- Zadania zespołów przedmiotowych, monitorowanie i dokumentowanie tych działań oraz nadzór nad ich wykonywaniem (gotowe plany pracy zespołów)
- Ocenianie wewnątrzszkolne, w tym egzaminy klasyfikacyjne, poprawkowe i sprawdzające w czasie Covid-19
- Nadzór merytoryczny i nadzór nad dokumentacją
4. Dyrektor/Wicedyrektor i jego uprawnienia w procesie – wychowanie i opieka
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, w tym: systemowe diagnozy wychowawcze, dokumentowanie pomocy dla uczniów (przykładowe arkusze diagnoz, dostosowań, IPET-ów)
- Program wychowawczo – profilaktyczny: procedury tworzenia i zatwierdzania programu
- Zadania pedagoga i innych specjalistów zatrudnionych w szkole oraz nadzór nad ich działaniami w szkole
- Zadania wychowawcy klasy, w tym: analiza i ocena działań z udziałem rodziców i uczniów, dokumentowanie działań i nadzór nad pracą wychowawcy (gotowe wzory planów pracy)
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalny trener, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalista w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspert w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultant ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny. Od 10 lat związana z Centrum Rozwoju Edukacji A-Z – przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
