Kryteria oceny pracy nauczyciela – podstawy prawne i karty ocen
Końcówka maja i koniec roku szkolnego, to zwykle również zakończenie i rozliczenie awansów zawodowych nauczycieli. A zgodnie z aktualnymi przepisami prawa każdy stopień awansu wiąże się z koniecznością przeprowadzenia oceny pracy nauczyciela.
Ponieważ wielu dyrektorów prosi o podpowiedzi, dotyczące kart ocen i opisy kryteriów na poszczególne oceny (każda ocena, mimo tych samych kryteriów, wynika z innych przepisów prawa!), zapraszamy do wspólnej analizy kryteriów oceniania oraz wymagań na poszczególne oceny. Jak w sposób praktyczny, planowy i efektywny zorganizować nową ocenę pracy? Jakie dokumenty powinny być w szkole przy ocenie pracy nauczyciela? Jak ustalić podstawę prawną oceny i skonstruować opisy kryteriów podstawowych i dodatkowych? Zapraszamy po wzory kart ocen na poszczególne oceny oraz przykładowe, praktyczne rozwiązania, dotyczące całej procedury.
Program szkolenia:
1. Ocena w prawie
- Regulacje prawne dotyczące oceny pracy nauczyciela w Karcie Nauczyciela
- Regulacje prawne wpisane do rozporządzenia w sprawie oceny pracy
2. Tryb ustalania oceny i tryb odwoławczy
- Terminy w trybie oceny
- Zadania dyrektora
Obowiązujące dokumenty (przykładowe dokumenty, w tym:
- Informacje o rozpoczęciu oceny
- Wnioski o ocenę
- Prośby o opinię kierowane do mentora, rady rodziców, doradcy metodycznego
- Informacje o przedłużeniu czasu oceny
- Informacje o terminie i miejscu zapoznania się projektem oceny
- Krótki protokół z zapoznania się z projektem oceny w przypadku udziału przedstawiciela związków
- Przykładowe karty oceny
3. Kryteria obowiązkowe w ocenie pracy nauczyciela
- Wymagania na poszczególne oceny (przykładowe opisy kryteriów)
- Pogłębiona analiza kryteriów oceniania – opis kryteriów, ze wskazaniem działań nauczyciela, spełniających kryteria i dokumentacji nauczyciela
- Wymagania na poszczególne oceny i przykładowe rozwiązania (opis kryteriów z punktacją)
4. Kryteria dodatkowe
- Wymagania na poszczególne oceny (przykładowe opisy kryteriów)
- Pogłębiona analiza kryteriów oceniania – opis kryteriów ze wskazaniem działań nauczyciela spełniających kryteria i dokumentacji nauczyciela
- Wymagania na poszczególne oceny i przykładowe rozwiązania (opis kryteriów z punktacją)
5. Pytania uczestników
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka, absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletnia doradczyni metodyczna.
Zapisz się na to szkolenie
Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji