fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Wicedyrektor – zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności

Szanowni Wicedyrektorzy,

zapraszamy na spotkanie, porządkujące myślenie o współpracy w zespole kierowniczym. Dyrektor i wicedyrektor to osoby, które bez wzajemnego zrozumienia i współpracy nie mogą funkcjonować, gdyż będzie to miało wpływ nie tylko na pracę całego zespołu Rady Pedagogicznej, ale też na proces uczenia się uczniów. Delegowanie uprawnień i jasne ustalenie zakresu odpowiedzialności oraz obowiązków jest zatem konieczne. Jeszcze ważniejsze są kompetencje wicedyrektora, który dopiero wtedy, gdy będzie miał pełną wiedzę i umiejętności, dotyczące funkcjonowania szkoły, może właściwie wspierać dyrektora placówki. Wicedyrektor najszybciej zdobędzie zaufanie dyrektora, gdy pokaże mu profesjonalizm przy wykonywaniu zleconych zadań.

Gotowe pomysły na rozwiązania różnych problemów, wzory dokumentów, systemowe podejście przy porządkowaniu działań szkoły – to proponujemy na naszym spotkaniu.


FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


Program szkolenia:

 

  • Konstrukcja prawna stanowiska wicedyrektora w świetle aktualnych przepisów prawa, w tym przykładowe zakresy uprawnień i obowiązków
  • Procesy zachodzące w szkole i obowiązki, które może przejąć wicedyrektor

 

Procesy główne:

 

1. Kształcenie – odpowiedzialność wicedyrektora za nadzorowanie, monitorowanie i efektywność procesu

 

  • Proces uczenia się – elementy i czynniki, które go regulują (z uwzględnieniem wiedzy płynącej z neurodydaktyki)
  • Diagnozy edukacyjne i system badań wewnątrzszkolnych, w tym: budowa sprawdzianów, normy procentowe przy określaniu stopni za sprawdziany, poprawne wnioskowanie na podstawie wyników diagnoz, rekomendacje i działania na podstawie wniosków, nadzór nad realizacją tych działań
  • Monitorowanie jakościowe i ilościowe realizacji podstawy programowej
  • Obserwacje zajęć dydaktycznych prowadzone przez wicedyrektora, w tym: przykładowe arkusze
    i wskaźniki dobrze poprowadzonych zajęć (zgodnie z wymaganiami państwa i nowymi wynikami badań oraz skutecznymi strategiami uczenia się)
  • Zadania zespołów nauczycielskich, monitorowanie i dokumentowanie tych działań oraz nadzór nad ich wykonywaniem (gotowe plany pracy zespołów)
  • Dokumentacja przebiegu nauczania

 

2. Wychowanie i opieka – odpowiedzialność wicedyrektora za nadzorowanie, monitorowanie i efektywność procesu

 

  • Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej, w tym: pomoc na pierwszym poziomie organizacyjnym – dostosowanie wymagań na zajęciach lekcyjnych w czasie zintegrowanych działań nauczycieli uczących danego ucznia, pomoc na drugim poziomie organizacyjnym dodatkowe zajęcia dla ucznia, dokumentowanie pomocy PP
  • Program wychowawczo – profilaktyczny – procedury tworzenia i zatwierdzania
  • Zadania pedagoga oraz doradcy zawodowego i nadzór nad ich działaniami w szkole
  • Zadania wychowawcy klasy, w tym: analiza i ocena działań z udziałem rodziców i uczniów, dokumentowanie działań i nadzór nad pracą wychowawcy (gotowe wzory planów i sprawozdań pracy)

 

3. Procesy zarządzania

 

  • Zarządzanie personelem
  • Nadzór pedagogiczny wewnętrzny – zasady ogólne, w tym: sprawowanie, organizacja i planowanie nadzoru (przykładowe plany nadzoru), podstawowa wiedza na temat tworzenia projektów ewaluacji, metody alternatywne w procesie zbierania informacji o funkcjonowaniu szkoły, kontrola i przykładowe arkusze kontroli wewnętrznej, obserwacja zajęć nauczycieli objętych nadzorem pedagogicznym wicedyrektora
  • Ocena pracy nauczyciela, kryteria oceny, dokumentowanie
  • Awans zawodowy nauczyciela, zadania w czasie stażu, nadzór nad ich realizacją i dokumentowanie

WAŻNE INFORMACJE:

  1. Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
  2. Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
  3. Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
  4. Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura

Szkolenie możemy również zorganizować na zamówienie JST, dla kadry kierowniczej oświaty danej gminy/powiatu. W celu poznania szczegółów zapraszamy do kontaktu z naszym biurem – KONTAKT


 

Prowadzący: Marzena Siejewicz

Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyje w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalny trener, starszy specjalista do spraw szkoleń Uniwersytetu Jagiellońskiego, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej, konsultant ds. normy ISO) – prowadzi szkolenia wizytatorów do spraw ewaluacji, dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, – posiada 15 letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny.

 

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email