fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Scenariusze aktywnych zajęć online w nowej rzeczywistości edukacyjnej

Szkolenie online


→  Prosimy o podawanie w zgłoszeniach prywatnych adresów mailowych w celu rejestracji
→  Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem – pamiętaj, że musisz się zarejestrować
→  Przed rozpoczęciem webinaru wyślemy Ci maila z przypomnieniem
→ Po zakończeniu zajęć otrzymasz link z materiałami od trenera
→  Po szkoleniu otrzymasz elektroniczny certyfikat ukończenia szkolenia,  który wyślemy na Twój adres mailowy razem z fakturą


Sytuacja pandemii spowodowana rozprzestrzeniającym się wirusem, wpłynęła na życie każdego z nas. Pokolenie „easyJet”, czy generacja Z nigdy nie doświadczyły zamkniętych lotnisk, kawiarni, granic… Ich rodzice i nauczyciele stają wobec nowych wyzwań. Nie wiemy jeszcze, jak ta sytuacja wpłynie na jakość nauczania, wiadomo jednak, że edukacja nigdy nie będzie już taka jak wcześniej. Nauczanie online stało się koniecznością i na pewno już z nami zostanie.

By nauczanie było efektywne musi być aktywne. W warunkach kontaktu przez komputer trudno aktywizować uczniów. Dlatego proponujemy zainteresowanym nauczycielom szkolenie, podczas którego pokażemy, jak wykorzystując „domowe zasoby”, zwiększyć motywację i chęć do nauki  naszych uczniów.

Cel szkolenia: Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli o aktywne metody pracy, ułatwiające  efektywne uczenie się dzieci.

Program szkolenia:

I. Kiedy metoda pracy jest metodą aktywizującą w warunkach on line?

  1. Wprowadzenie do szkolenia /cele, korzyści, metody, program/.
  2. Wykład, myślenie wizualne.
  3. Metody aktywizujące, czy aktywność własna nauczyciela?

II. Zachęcić do nauki ucznia, który „ukrył się za barykadą ekranu.”

  1. Metody aktywizujące – przegląd przydatnych narzędzi.
  2. Prezentacja fragmentów zajęć z zastosowaniem poszczególnych metod– symulacje, uczenie polisensoryczne, elementy sensoplastyki.
  3. Przełamywanie fiksacji funkcjonalnej, ćwiczenia rozwijające kreatywność.

III. Obudzić ciekawość, czyli przykłady zajęć dla najbardziej znudzonych.

  1. Przybliżenie psychologicznej sylwetki ucznia, który „nie potrafi słuchać” nauczyciela.
  2. Przegląd metod adekwatnych do rodzaju zaburzonych dysfunkcji.
  3. Dobre praktyki – przykłady.

IV. Kreatywne zadania domowe: liczy się pomysł!

    1. Rola zadania domowego: zachęcić czy zniechęcić?
  1. Pomysły na „fajne” zadania domowe, bez reprodukcji i bezmyślnego „powtarzania”.
  2. Weryfikacja pomysłów – dyskusja w grupie on line.

Zapowiedź modułu dla klas I-III

Zapowiedź modułu dla klas IV-VIII

Prowadzący: Beata Szynalska-Skarżyńska

Beata Szynalska Skarżyńska – psycholog, nauczyciel, edukator, ekspert edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002, gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Propagatorka edukacji włączającej, prowadząca od wielu lat szkolenia dla nauczycieli na terenie całego kraju o tej tematyce, w różnych ośrodkach edukacyjnych. Prowadzi szkolenia z zakresu organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, doskonalenia umiejętności dydaktycznych i wychowawczych nauczycieli, nowoczesnych metod nauczania, motywowania, współpracy z rodzicami, arteterapii i wiele innych, które otrzymują bardzo pozytywne ewaluacje zwrotne.
Ma doświadczenie nie tylko jako psycholog, ale również jako nauczyciel – pracowała w przedszkolu oraz wszystkich typach szkół, w których uczyła przedmiotów: „Przygotowanie do życia w rodzinie”, „Przedsiębiorczość” „Rozwój społeczno-zawodowy” (autorski program), opierając się na aktywizujących metodach pracy oraz realizując projekty i innowacje pedagogiczne („Debaty szkolne”, „Przedsiębiorczość”, „Zespół młodzieżowych doradców”).
W pracy terapeutycznej skoncentrowana na podejściu holistycznym, zwolenniczka mentalizacji i propagatorka „Porozumienia bez przemocy” M. Rosenberga.
Matka trójki dzieci.

Zapisz się na to szkolenie

Formularz

Wybierz miasto

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę o akceptację tego pola.