fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Konkurs na stanowisko dyrektora szkoły/przedszkola

Cele szkolenia:

  • udzielenie merytorycznego wsparcia w opracowaniu dokumentów dla kandydatów na dyrektorów szkół lub placówek oświatowych oraz osób ubiegających się o to stanowisko po raz kolejny,
  • wypracowanie założeń dla koncepcji rozwoju szkoły (każdy dla swojej szkoły) ,
  • przygotowanie kandydatów na dyrektorów do rozmowy z komisją konkursową.

Uczestnik po szkoleniu:

  • zna przepisy prawa, dotyczące wymagań stawianych  kandydatom przystępującym do konkursu oraz przepisy prawa związane z przebiegiem konkursu;
  • zna wymagane do konkursu dokumenty;
  • skonstruuje wymagane do konkursu dokumenty;
  • skonstruuje koncepcje rozwoju szkoły lub placówki;
  • zna i potrafi odpowiedzieć na przykładowe zestawy pytań konkursowych od  grup osób wchodzących w skład komisji konkursowej (pytania zebrane od dyrektorów, którzy uczestniczyli  w konkursach w ostatnich 3 latach).

Program szkolenia:

I. Przepisy prawa dotyczące konkursu na dyrektora
  • akty normatywne, regulujące wymagania wobec przystępujących do konkursu;
  • akty normatywne, regulujące przebieg konkursu.
II. Wymagania kwalifikacyjne niezbędne do ubiegania się o stanowisko dyrektora
  • wymagania kwalifikacyjne dla kandydatów na dyrektorów;
  • zaświadczenia potrzebne do dokumentacji konkursowej;
  • oświadczenia potrzebne do dokumentacji konkursowej;
  • zaświadczenie lekarskie i jego ranga w czasie analizy formalnej dokumentów.
III. Tworzenie dokumentacji konkursowej
  • przygotowanie podstawowych dokumentów konkursowych;
  • wzory dokumentów i zasady ich uzupełniania;
  • analiza przygotowanych dokumentów pod względem merytorycznym.
IV. pracowanie koncepcji funkcjonowania i rozwoju szkoły/placówki
  • wysłuchanie fragmentów wykładów związanych z wyzwaniami, które stoją przed współczesną szkołą (Witolda Kołodziejczyka, Marzeny Żylińskiej, Sugaty Mitra, Jacka Strzemiecznego, Kena Robinsona, Marka Kaczmarzyka);
  • wspólne w grupach wypracowanie założeń koncepcji rozwoju szkoły redagowanie przykładowych zapisów koncepcji dla swojej szkoły.
V. Symulacja rozmowy konkursowej
  • omówienie rożnych aspektów pracy szkoły;
  • związanych z grupami wchodzącymi w skład komisji konkursowej (lista przykładowych pytań od każdej z grup);
  • symulacja rozmowy konkursowej.

Prowadzący: Marzena Siejewicz

Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalny trener, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego  oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalista w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspert w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultant ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły  oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny. Od 10 lat związana z Centrum Rozwoju Edukacji A-Z – przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.

Zapisz się na to szkolenie

Formularz

Wybierz miasto

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę o akceptację tego pola.