fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Dzieci cyberprzestrzeni – wyzwania dla pedagogów i rodziców w dobie nowych technologii

Szkolenie online


FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY


→ Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem.
→ Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy.
→ Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami.
→ Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę.


Coraz młodsze dzieci mają kontakt z urządzeniami elektronicznymi, problem ten, z uwagi na pandemię COVID 19, uległ znacznemu nasileniu. Dzieci straciły możliwość korzystania z wielu niecyfrowych segmentów życiowej aktywności.  Na to miejsce weszła, z jeszcze większym nasileniem, technologia cyfrowa. Wiedza dorosłych jest w tym względzie niewielka, a jeśli jest, często bywa lekceważona. Dorośli nie wiedzą jak funkcjonują nowe media i aplikacje, jaki mają wpływ na rozwój małych dzieci, jakich zmian dokonują w mózgu i w funkcjonowaniu dziecka.  Przed dorosłymi nowe wyzwania i konieczność dostosowania sposobów komunikacji z dziećmi, które znacznie różnią się od tych sprzed 10-15-20 lat.

Jak budować przekaz do współczesnych dzieci?

Jakie metody komunikacji są najskuteczniejsze, a które przestają działać? Jak pomóc dzieciom i sobie?

 

Program szkolenia:

1. Jak pandemia zmieniła funkcjonowanie nas wszystkich – w tym dzieci? 

  • Wpływ zmienionej sytuacji edukacyjnej, społecznej, rodzinnej na funkcjonowanie dzieci.

2. Jak funkcjonuje mózg dziecka? – proces uzależnienie, przebieg i przyczyny.

  • Procesy chemiczne w mózgu oraz uwarunkowania społeczne, rodzinne, indywidualne.

3. Jak nowoczesne media elektroniczne wpłynęły na zmiany społecznego funkcjonowania dzieci

  • Przegląd generacji dzisiejszych dzieci i ich rodziców (millenialsi, generacja Z, Y, C). Psychologiczne i socjologiczne prawidłowości

4. Co mówią badania? Jakie są prognozowane skutki?

  • Przegląd aktualnej sytuacji odnośnie użytkowania elektroniki przez dzieci. Dyskusja, podsumowanie, ewaluacja.

5. Jak rozpoznać, przeciwdziałać, pomóc? Q & A

  • Sposoby działania, skuteczna argumentacja. (alternatywy, wsparcie rodziców, edukowanie, wykreowanie „mody”)

Prowadzący: Dorota Zawadzka

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończone podyplomowe studia z literatury dla dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Warszawskim oraz z psychodietetyki na SWPS. Wykładowczyni w katedrze psychologii rozwoju, a następnie psychologii wychowawczej na UW i w SPWS (w latach 1990-2008). Autorka poradników dla rodziców, w tym nagrodzonego nagrodą Teofrasta w 2010 „Moje Dziecko t. II – Jak mądrze kochać i wychowywać dziecko w wieku szkolnym”. Autorka, współautorka i prowadząca poradnikowych programów telewizyjnych dla rodziców.  Czynnie wspierała kampanie społeczne „Bicie jest głupie”, „Kocham nie biję” „Kocham reaguję”. Od 2000 roku współpracuje z Komitetem Ochrony Praw Dziecka. Ambasador akcji Cała Polska czyta dzieciom. W latach 2010-2018 roku społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka.  Kawaler Orderu Uśmiechu i członkini Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu. Prowadzi wykłady, warsztaty oraz szkolenia dla wielu grup zawodowych (m. in. nauczycieli, lekarzy, pracowników socjalnych).

Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji

Proszę wprowadzić prawidłowy adres email Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o akceptację tego pola.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email