Wykluczenie – jak pracować z dziećmi i młodzieżą w postpandemicznej rzeczywistości?
Pandemia nieodwracalnie zmieniła edukacyjną rzeczywistość. Powstałe przez minione miesiące lęki i niepokoje mogą prowadzić do obniżenia u dzieci i młodzieży motywacji, poczucia wartości, a nawet pojawienia się myśli rezygnacyjnych. Jak temu przeciwdziałać? Jak pomóc tym, którzy znaleźli się poza systemem edukacyjnym? O tym dowiecie się Państwo podczas szkolenia. Chcemy wesprzeć Waszą placówkę w zbudowaniu skutecznego systemu wsparcia ucznia, będącego w długotrwałej izolacji społecznej.
Program szkolenia:
1. Nikt nie jest samotną wyspą – izolacja społeczna, jej obraz i przyczyny
- Wprowadzenie do szkolenia: cele, korzyści, metody, program
- Refleksja – Co ja wiem na temat wykluczenia społecznego i cyfrowego?
- Konfrontacja najnowszej wiedzy na temat wykluczenia z tym, czego „nas uczono”
2. Uczeń – cyfrowy tubylca kontra analogowy nauczyciel – czyli o wyolbrzymionych skutkach wykluczenia cyfrowego
- Jak cyfrowi tubylcy korzystają z nowej sytuacji nauczania?
- Ćwiczenie: jak się uczą cyfrowi tubylcy, co analogowy nauczyciel może zaproponować uczniom?
- Korzyści i zagrożenia nauki zdalnej
3. Zrozumieć zagrożenie i zagubienie – jak radzić sobie z eskalacją negatywnych uczuć u dzieci i młodzieży?
- Czym są negatywne emocje? Jak je odróżnić od potrzebnych trudnych emocji?
- Pokaz ćwiczeń rozwijających myślenie pozytywne
4. Nawyki, schematy i wymówki – jak zmotywować do nauki ucznia, który „ukrywa” się za ekranem komputera
- Schematy i wymówki- praca z dzieckiem, które pozornie nie jest wykluczone cyfrowo
- Ćwiczenie: przegląd metod pracy z takimi uczniami
5. Rola pedagoga, psychologa i wychowawcy – jak udzielać wsparcia?
- Wymiana doświadczeń
- Prezentacja dobrych praktyk
6. Organizacja pomocy dziecku z zaległościami, wykluczonemu cyfrowo
- Weryfikacja programu wychowawczo-profilaktycznego pod kątem nowych wyzwań edukacyjno-wychowawczych
Zamów szkolenie

Formularz
