fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Wykluczenie – jak pracować z dziećmi i młodzieżą w postpandemicznej rzeczywistości?

Epidemia koronawirusa oraz wszystkie jej następstwa, nieodwracalnie zmieniły edukacyjną rzeczywistość. Nauczyciel stając przed klasą 1 września, rozpozna swoich uczniów, ale nie będą to już te same dzieci. Wielomiesięczna izolacja oraz nie zawsze skuteczny system nauki na odległość spowodowały, że nauczyciel będzie musiał się zmierzyć z nowymi wyzwaniami zarówno edukacyjnymi jak i wychowawczymi. Powrót do normalności może okazać się trudny i wymagać będzie wdrożenia rozwiązań naprawczych. Powstałe przez minione miesiące lęki i niepokoje mogą prowadzić do obniżenia u dzieci i młodzieży motywacji, poczucia wartości, a nawet pojawienia się myśli rezygnacyjnych. Jak temu przeciwdziałać? Jak wrócić do stacjonarnego trybu pracy i pomóc tym, którzy znaleźli się poza systemem edukacyjnym? O tym dowiecie się Państwo z naszego szkolenia.
Chcemy wesprzeć Waszą placówkę w zbudowaniu skutecznego systemu wsparcia ucznia po długotrwałej izolacji społecznej.

 

Adresaci:

Nauczyciele pracujący w szkołach i przedszkolach

Cel szkolenia:

  • Przedstawienie sposobów i metod pracy z dzieci wykluczonych społecznie i cyfrowo.

Po szkoleniu uczestnicy:

I. Będą wiedzieć:
– jak wspierać rozwój uczniów uwzględniając sytuację postpandemicznej rzeczywistości
– jak korzystać z dostępnych metod i sposób pracy z dziećmi wykluczonym społecznie i edukacyjnie
2. Będą umieli:
– podejmować skuteczne działania pedagogiczne aby wspierać dzieci i młodzież po powrocie do szkoły po izolacji

 

Program szkolenia:

I. Nikt nie jest samotną wyspą– izolacja społeczna, jej obraz i przyczyny

  • Wprowadzenie do szkolenia: cele, korzyści, metody, program
  • Refleksja – Co ja wiem na temat wykluczenia społecznego i cyfrowego?
  • Konfrontacja najnowszej wiedzy na temat wykluczenia z tym, czego „nas uczono”

II. Uczeń – cyfrowy tubylca kontra analogowy nauczyciel – czyli o wyolbrzymionych skutkach wykluczenia cyfrowego.

  • Prezentacja: jak cyfrowi tubylcy korzystają z nowej sytuacji nauczania
  • Ćwiczenie: jak się uczą cyfrowi tubylcy, co analogowy nauczyciel może zaproponować uczniom? ; Korzyści i zagrożenia nauki on line
  • Podział na trzy grupy: omówienie pracy w grupach

III. Zrozumieć zagrożenie i zagubienie– jak radzić sobie z eskalacją negatywnych uczuć u dzieci i młodzieży?

  • Prezentacja: czym są negatywne emocje? Jak je odróżnić od potrzebnych trudnych emocji?
  • Pokaz ćwiczeń uruchamiających rozwijanie myślenie pozytywne

IV. Uczeń wraca do szkoły – wyzwanie dla uczniów, nauczycieli i rodziców

  • Prezentacja: rola rodziców i nauczycieli w radzeniu sobie uczniów w sytuacji powrotu do szkoły
  • Ćwiczenie
  • Metoda diamentowa
  • Omówienie ćwiczenia

V. Nawyki, schematy i wymówki – jak zmotywować do nauki ucznia, który „ukrywał” się za ekranem komputera

  • Prezentacja: schematy i wymówki- praca z dzieckiem, które pozornie nie jest wykluczone cyfrowo
  • Ćwiczenie: przegląd metod pracy z takimi uczniami

VI. Rola pedagoga, psychologa i wychowawcy po powrocie do szkoły – jak udzielać wsparcia?

  • Wymiana doświadczeń
  • Prezentacja dobrych praktyk

VII. Organizacja pomocy dziecku z zaległościami, wykluczonemu cyfrowo

  • Weryfikacja programu wychowawczo-profilaktycznego pod kątem nowych wyzwań edukacyjno-wychowawczych

 

 

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.