fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Heksy i inne krótkie techniki aktywizowania i motywowania uczniów

           Nauczycielu, chciałbyś dowiedzieć się, w jaki sposób najlepiej motywować uczniów do nauki? Zastanawiasz się, jak można zachęcić swoich podopiecznych do większego zaangażowania podczas lekcji? Jak sprawić, by chętnie podejmowali nowe wyzwania, chcieli i umieli współpracować z innymi, a także potrafili samodzielnie myśleć? Spotkanie  Heksy i inne krótkie techniki   aktywizowania i motywowania uczniów da Ci możliwość poznania około 20 metod i technik mobilizujących i angażujących uczniów do aktywnej pracy na lekcjach.Ich zastosowanie sprawi, że uczniowie będą aktywnie uczestniczyli w lekcji. Twoi podopieczni będą zmobilizowani do podejmowania trudniejszych zadań, a praca podczas lekcji będzie lepiej zorganizowana. Wszystkie poznane techniki będą zastosowane w czasie zajęć jako symulacje – będzie można zatem sprawdzić skuteczność proponowanych sposobów motywowania i aktywizowania uczniów.

 

Program szkolenia:

  • Krótkie techniki aktywizowania ucznia – zasady i warunki stosowania technik na zajęciach lekcyjnych
  • Heksy – jedna z technik motywowania i aktywizowania uczniów w czasie pracy nad nowym materiałem edukacyjnym
  • Symulacja innych technik, w szczególności takich jak:
    – zdania podsumowujące
    – runda bez przymusu
    – partner do rozmowy
    – wymiana informacji w parach
    – test powtórka
    –  głośne myślenie
    – technika – głosowanie
    – technika – szybkie tempo, zmiana zadań lub ról
    – „Tylko raz”
    – jigsaw (grupy eksperckie)
    – patyczki
  • Nowoczesne modele motywowania: Model Kellera oraz Motywacyjna pętla neurodydaktyki Żylińskiej
  • Model „dobrej lekcji” z uwzględnieniem krótkich sposobów motywowania
  • Znaczące teorie motywacyjne w naukach pedagogicznych i ich wykorzystanie w procesie uczenia się i nauczania
  1. teorie behawioralne
  2. teoria celów
  3. teoria motywacji wewnętrznej
  • Strategie efektywnego nauczania i uczenia się

 

Ponieważ główną metodą pracy jest symulacja – grupa nie może liczyć więcej niż 25 osób.

Prowadzący: Marzena Siejewicz

Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich), profesjonalny trener, starszy specjalista do sprawszkoleń Uniwersytetu Jagiellońskiego, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek, (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji) specjalista w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspert w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej, konsultant ds. normy ISO – prowadzi szkolenia wizytatorów do spraw ewaluacji, dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny.

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.