Protokół dyplomatyczny w szkole, czyli o kształtowaniu zachowania ucznia

Codzienna szkolna rzeczywistość obfituje w liczne sytuacje, w których cierpliwość i uważność nauczyciela wystawiane są na ciężką próbę. Narastająca ilość zachowań prowokacyjnych wymusza dziś poszukiwanie metod konstruktywnej konfrontacji, która poza zachowaniem autorytetu nauczyciela ma również istotną funkcję kształtującą postawy młodego człowieka. Zależy Ci na zapobieganiu eskalacji problemów i konfliktów, w których nauczyciel posługując się prowokacją wobec uciążliwego ucznia chce go w ten sposób ukarać i ośmieszyć? Chcesz wzmocnić umiejętność właściwego reagowania na trudne zachowania i wykształcić automatyzm bardziej wnikliwej diagnozy przyczyn? Oczekujesz w swojej szkole dobrych relacji opartych na głębokim zaufaniu i wzajemnym zrozumieniu? Rozwiń w sobie kompetencje profesjonalnego dyplomaty i daj sobie komfort pracy w atmosferze wzajemnego szacunku i respektowania swoich pozycji.
 
Program szkolenia :
 
- specyfika zachowań trudnych
- analiza zachowania
- konsekwencje zachowań trudnych
- czynniki wyzwalające zachowania trudne
-  trójelementowa zależność
- ocena funkcjonalna
CELE I KORZYŚCI
- wzrost uważności na charakter interakcji
- rozwinięcie umiejętności prawidłowej diagnozy
- wzmocnienie asertywnej komunikacji
- wzmocnienie autorytetu nauczyciela
- poprawa relacji w klasie
 

 

wychowanie

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl