Generowanie i wdrażanie innowacyjnych pomysłów wspierających realizacje podstawy programowej
Cele główne spotkania:
- Zapoznanie z podstawami prawnymi, regulującymi potrzebę realizacji innowacyjnych działań programowych
- Doskonalenie umiejętności projektowania i wdrażania nowatorskich rozwiązań dydaktycznych, wychowawczych i programowych
Cele szczegółowe:
Nauczyciele :
- Poznają nowe regulacje prawne dotyczące innowacji pedagogicznych.
- Będą wiedzieli, jak zaplanować pracę dydaktyczno-wychowawczą zgodną z założeniami nowej podstawy programowej i kierunkami polityki oświatowej państwa na 2018-2019.
- Poznają działania rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów oraz narzędzia do generowania pomysłów.
- Poznają zasady tworzenia innowacyjnych działań programowych.
- Będą potrafili wdrożyć działanie innowacyjne w szkole.
- Określą stopień i charakter innowacyjności zaplanowanych przez siebie działań
Program spotkania:
1. Nowe regulacje prawne dotyczące działalności innowacyjnej szkoły.
Zapoznanie ze zmianami ustawowymi dotyczącymi innowacji pedagogicznych. Omówienie zadań szkoły wpisanych w podstawę programową: kompetencje kluczowe, projekty edukacyjne, preorientacja zawodowa, samodzielność, praca zespołowa.
2. Innowacje pedagogiczne
Zapoznanie z rodzajami innowacji pedagogicznych, czynnikami sprzyjającymi i blokującymi innowacyjne działanie. Omówienie przykładów dobrych praktyk w zakresie programowych działań innowacyjnych.
3. Generowanie pomysłów na nowatorskie i innowacyjne działania w realizacji podstawy programowej
Zapoznanie z motywującymi metodami generowania pomysłów. Planowanie innowacji: analiza sytuacji, wymyślanie pomysłów, wybór najlepszego, planowanie działań. Omówienie sposobu dokumentowania programu działań innowacyjnych.
4. Wdrażanie i monitorowanie podstawy programowej
Wypracowanie przykładowej procedury wdrażania i monitorowania podstawy programowej ze szczególnym uwzględnieniem działań rozwijających samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
Zamów szkolenie

Formularz
