Praca z dziećmi z ukrytymi dysfunkcjami
Ukryte dysfunkcje są rzadko diagnozowane we wczesnym okresie życia dzieci, gdyż są trudne do zauważenia. Dzieci zazwyczaj określane jako niegrzeczne, dziwaczne, agresywne lub chorobliwie nieśmiałe, często są dyskryminowane w placówkach oświatowych, środowisku sąsiedzkim i rodzinie, a rodzice obarczani winą za ich złe wychowanie. Szansą dla nich jest odpowiednia diagnostyka i terapia, obejmująca różne obszary funkcjonowania, w tym: opiekę medyczną, kształcenie umiejętności społecznych, programy edukacyjno-rehabilitacyjne itd.
Pamiętajmy jednak, że zasadniczym miejscem socjalizacji tych dzieci jest szkoła/przedszkole. Właściwie zorganizowany proces kształcenia – nie wymagający jakiegoś szczególnego rodzaju umiejętności od nauczycieli, to niejednokrotnie najważniejszy element, wpływający na lepsze funkcjonowanie dziecka w przyszłości. Dzieci z ukrytymi dysfunkcjami mają utrudnione lub wręcz uniemożliwione prawidłowe funkcjonowanie społeczne, emocjonalne i edukacyjne.
Program szkolenia:
1. Rodzaje zaburzeń – skale diagnostyczne
2. Diagnoza intuicyjna – „zasada ograniczonego zaufania”
3. Zrozumieć ucznia ze spektrum autyzmu – wskazówki
4. Zespół FAS – Alkoholowy Zespół Płodowy – przyczyny oraz skutki edukacyjne
5. Pokonać trudności – skłonność do bezwładu, nadwrażliwość zmysłowa i inne
6. „Wyspa nieumiejętności na oceanie kompetencji” – jak uczyć ucznia z ukrytymi dysfunkcjami?
7. Wsparcie – czyli o emocjonalnych kompetencjach uczenia się
8. Przygotowanie lekcji w klasie, w której są uczniowie ukrytymi dysfunkcjami
Zamów szkolenie

Formularz
