Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i uczniowie ze SPE
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – praktyczne rozwiązania
- Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) i wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia (WOPFU)
- Edukacja włączająca, jako edukacja dostępna dla wszystkich
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole w kontekście zmian związanych z edukacją włączającą
- Planowanie i organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (WWRD)
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu
- Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Każdy uczeń jest ważny – funkcjonowanie oddziału szkolnego, w którym uczą się dzieci cudzoziemskie
- Praca z dziećmi z ukrytymi dysfunkcjami
- Program wychowawczo-profilaktyczny
- Niedostosowanie społeczne. Jak pracować z uczniem, którego „nie da się wychować”?
- Jak pracować z uczniem z dysleksją? Strategie dla wszystkich etapów edukacyjnych
- Gdy język polski jest barierą – praca z uczniem obcokrajowcem lub powracającym z zagranicy
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów
- Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną
- SNOS – syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, czyli jak pracować ze „zdolnym leniem”?
- Uczeń z ADHD – jak mu pomóc?
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej
- Uczeń zdolny – jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować?
- Uczeń zdolny – uczeń wzorowy – szkolny dylemat
- Uczeń ze spektrum autyzmu – warsztat praktycznych umiejętności nauczyciela
- Wsparcie uczniów w sytuacji kryzysowej z wykorzystaniem pracy w zespołach nauczycieli
- Rola nauczyciela wspomagającego w procesie udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Rola pedagoga specjalnego i nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne