Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej
Udzielanie pomocy psychologiczno pedagogicznej stało się filarem pracy każdej szkoły, a w czasach edukacji włączającej, dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb dziecka jest codzienną praktyką każdego nauczyciela. Jednak wielu nauczycieli sygnalizuje trudności w obliczu pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, zwłaszcza, że uczeń ten powinien realizować podstawę programową dla danego poziomu nauczania.
Jak zatem dostosować wymagania, aby uczeń był w stanie je zrealizować? Czy jest to w ogóle możliwe? Jakie metody będą najlepsze i jak je stosować w trakcie jednostki lekcyjnej? Jak oceniać osiągnięcia ucznia, a może stosować zupełnie inne kryteria? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć w czasie szkolenia. Mamy nadzieję, że praktyczne doświadczenie wykładowcy w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, pomogą w inspirowaniu do nowych pomysłów w pracy z uczniami. Wspólnie skonstruujemy WOFU i IPET, które będą przydatnym dokumentem, przyczyniającym się do usprawniania działań nauczycieli, tak by mogli w pełnić zaspokajać potrzeby ucznia.
Program szkolenia:
1. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole – wyzwanie czy zagrożenie?
2. Powołanie Zespołu – zadania krok po kroku
3. Budujemy WOFU – obszary możliwości i trudności, określenie potrzeb i wsparcia
4. IPET – dostosowanie i zintegrowane działania
5. Praktyczne rozwiązania – analiza przypadku
6. Formy, sposoby, metody czyli jak pracować efektywnie – dobre praktyki
7. Ocenianie ucznia z niepełnosprawnością intelektualną – postęp czy osiągnięcie?
Zamów szkolenie

Formularz
