Podsumowanie pracy szkoły – szybko i skutecznie
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Jak podsumować pracę szkoły szybko, sprawnie i skutecznie? Zbliża się czas na sprawozdania, informacje zwrotne, oceny i wnioski. Jak przygotować efektywne spotkanie, które wpłynie na podniesienie jakości uczenia, jak zaangażować nauczycieli w proces analizy własnych działań – na te pytania spróbujemy sobie odpowiedzieć w czasie spotkania.
Zapraszamy po:
- wzory aktualnych uchwał klasyfikacyjnych
- przykładowe wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego (negatywne i pozytywne) dotyczące wszystkich kierunków polityki oświatowej państwa oraz procesów uczenia, wychowania i zarządzania,
- sprawozdanie z nadzoru za rok szkolny 2022/23,
- plany rad pedagogicznych – klasyfikacyjnej i analitycznej podsumowującej pracę szkoły,
- przykładowe schematy sprawozdań z działań zespołów nauczycielskich lub w zamian za sprawozdania informacje o działaniach tych zespołów,
- przykładowe informacje przekazywane radzie przez dyrektora, związane z obowiązkiem dyrektora dotyczącym informowania rady 2x w roku o działaniach szkoły.
Program szkolenia:
1. Podstawy prawne rady klasyfikacyjnej i rady podsumowującej pracę szkoły
- Przepisy dotyczące organizacji kształcenia uczniów z Ukrainy
- Przepisy związane z ocenianiem, w tym z klasyfikacją i promocją (zapisy ustawy o systemie oświaty i rozporządzenia w sprawie oceniania)
- Przepisy związane z podsumowaniem roku szkolnego (zapisy Prawa Oświatowego, rozporządzenia w sprawie nadzoru)
2. Przebieg i dokumentowanie zebrania Rady w sprawie klasyfikacji i promocji, w tym klasyfikacja uczniów z Ukrainy
- Terminy związane z klasyfikacją roczną, zapisy w statucie
- Sposoby i formy informowania rodziców o przewidywanych ocenach rocznych – zapisy w statucie
- Organizacja i przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych i egzaminów poprawkowych, tryb podwyższania ocen rocznych – zapisy w statucie
- Klasyfikowanie uczniów z Ukrainy, wyłączenie z klasyfikacji rocznej ucznia będącego obywatelem Ukrainy uczęszczającego do oddziału przygotowawczego
- Przebieg i dokumentowanie zebrania klasyfikacyjnego rady
- Uchwała RP w sprawie klasyfikacji rocznej i promocji do klasy programowo wyższej
- Uchwała RP w sprawie klasyfikacji końcowej
3. Przebieg i dokumentowanie zebrania Rady w sprawie podsumowania pracy szkoły
- Ocena pracy szkoły we wszystkich obszarach (przykładowe zapisy)
- Ocena pracy szkoły na podstawie informacji zbieranej od nauczycieli
- Formułowanie wniosków do dalszej pracy
4. Podsumowanie nadzoru pedagogicznego
- Podsumowanie nadzoru Pedagogicznego – przedstawienie wyników i wniosków z nadzoru
- Formułowanie wniosków z nadzoru, z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa
5. Partycypacyjne metody pracy z radą pedagogiczną
- Metoda world cafe
- Metoda open space
- Metoda Johna Fischera
- Metoda sukces sukces
- ½ SWOT
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalny trener, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalista w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspert w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultant ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny. Od 10 lat związana z Centrum Rozwoju Edukacji A-Z – przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
