Zostań pozytywnym bohaterem – czyli jak budować wizerunek nauczyciela w sieci
Facebook i inne media społecznościowe to fora, z których korzystają wszyscy, również nauczyciele. Jak robić to w odpowiedni sposób, nie niszcząc, a wzmacniając swój wizerunek pedagoga? Podczas szkolenia poznacie Państwo innowacyjne sposoby na kreowanie siebie w mediach, dowiecie się także, jak założyć przedmiotową stronę www, bloga, fanpage, grupy, jak obsługiwać Instagram i Twitter. Zwrócimy też uwagę na aspekt bezpieczeństwa w sieci i radzenie sobie z hejtem.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie
- Kreowanie własnego wizerunku w mediach społecznościowych, czyli jak się piszesz – tak Cię widzą
- Treści zamieszczane na naszych osobistych profilach, blogach czy forach: przeciwko nam lub na naszą korzyść
- Wprowadzenie w zagadnienia: mediów społecznościowych, wizerunku w mediach, cyfrowego bezpieczeństwa
2. Media społecznościowe
- Portale społecznościowe: czym są, dokąd zmierzają, czyli przegląd najpopularniejsze mediów społecznościowych na świecie
3. Budowanie odpowiedzialnego wizerunku
- Dobre pierwsze wrażenie
- Dobór treści
- Komentarze
- Prywatność
- Bądź czujna/y
4. Media społecznościowe w procesie dydaktycznym i wychowawczym
- Wizerunek eksperta
- Edukacja dzieci i młodzieży
- Ukierunkowanie przekazu
- Odpowiedzialność w mediach
- Zarządzanie stronami i grupami na Facebook
- Zarządzanie kontami na Instagram, Twitter
5. Social Media Policy, czyli Kodeks dobrych praktyk w pracy nauczyciela
- Omówienie zasad prowadzenia właściwej komunikacji w mediach elektronicznych przez nauczyciela, czyli co wolno, a czego nie?
6. Cyberbezpieczeństwo
- Przedstawienie raportu o stanie cyberprzemocy w Polsce
- Prezentacja największych zagrożeń w sieci
- Zjawisko nadużywania Internetu
- Prezentacja standardów bezpieczeństwa, czyli narzędzi do zabezpieczenia sieci, np. aplikacje, strony, filtry
- Rozmowa z uczniem doświadczającym cyberprzemocy
- Jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w cyberprzestrzeni: w szkole i w domu? Przykłady działań: np. Dzień Bezpiecznego Internetu, akcje społeczne, kampanie, konkursy
- Jak radzić sobie z internetowym hejtem, w kontekście pracy nauczyciela i ucznia?
7. Podsumowanie i zakończenie warsztatów
- Dyskusja, analiza i wnioski do dalszej pracy
- Propozycje zajęć z wykorzystaniem sieci
Zamów szkolenie

Formularz
