O szkoleniu
Kompetencje cyfrowe, to zbiór wiedzy, umiejętności i postaw, które powinien nabyć każdy, aby w sposób twórczy i jednocześnie krytyczny, korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz mediów cyfrowych. Pozwala to na osiągnięcie celów, związanych z pracą, nauką, a także wypoczynkiem.
Dlatego też nowoczesny proces dydaktyczny opiera się w dużej mierze na kształtowaniu właśnie tych kompetencji. Wspomniane umiejętności są rozwijane już od najmłodszych lat i kontynuowane na każdym etapie edukacyjnym. Żeby uczenie się i nauczanie były efektywne, wszyscy nauczyciele powinni zapoznać się z następującymi obszarami kompetencji cyfrowych:
- Informacja – czyli wyszukiwanie, przechowywanie, porządkowanie i analizowanie informacji cyfrowych
- Komunikacja – komunikowanie się za pomocą narzędzi online, z uwzględnieniem prywatności, bezpieczeństwa i etykiety
- Bezpieczeństwo w Internecie – właściwe zarządzanie ochroną osobistą, ochroną danych, ochroną tożsamości cyfrowej
- Rozwiązywanie problemów – identyfikacja potrzeb i zasobów cyfrowych, twórcze wykorzystanie technologii
- Tworzenie treści – tworzenie i edycja nowych treści