Kim jestem i dokąd zmierzam? Motywowanie i odkrywanie pasji
Każde spotkanie nauczyciela z dzieckiem, klasą, czy rodzicem, jest dobrą okazją do budowania i wzmacniania pożądane dzisiaj postawy – aktywności ukierunkowanej na samorozwój. Świadoma jednostka – chętna i otwarta na współpracę, to zjawisko, które w odczuciu wielu praktyków, z roku na rok, staje się coraz rzadsze. Niejeden z nas ma na swoim koncie sukcesy w tym obszarze, jednak zapewne są też przypadki pokazujące, że pomimo wykorzystania wszelkich posiadanych zasobów, nie udało się wpłynąć na ucznia, który pozostał w szkolnej strefie niemożności, pod nazwą: ,,trudno, już nic się nie da zrobić, tak już musi być”. Dziś nie wystarczy, żeby nauczyciel był świetnym specjalistą w swojej dziedzinie. Dziś potrzebny jest nie tylko świetny przedmiotowiec, ale też kompetentny pedagog, potrafiący wpływać na zmiany postaw i zachowań.
W jaki sposób dokonać zmian w schematach myślenia o szkole i uczeniu się? Jak sprawić, aby proces uczenia opierał się o dialog oraz współpracę dwóch stron: nauczyciela i ucznia? Wreszcie jak wprowadzić takie zmiany, które będą wspierać proces nauczania na lekcji? Zapraszamy na szkolenie, prowadzone metodą warsztatową i zawierające nie tylko solidną wiedzę w tym obszarze, ale też praktyczne wskazówki i rozwiązania.
Program szkolenia:
-
Anatomia zmiany
-
Co się zmienia? Co się nie zmienia?
-
Etapy dokonywania zmian
-
Jak dokonać zmiany?
-
Paradygmaty aktywnego i biernego myślenia, w procesie zmiany
-
Automotywacja i motywacja – jak pomóc sobie i innym w dokonaniu zmiany?
-
Uważność, jako strategia pokonywania codziennych trudności
-
Wzajemne uczenie się uczniów od siebie
-
Rola oceny i porażki w kształtowaniu motywacji do pracy
-
Projektowanie procesu skutecznego uczenia się uczniów
-
Organizacja procesu uczenia się – wybrane zagadnienia
Zamów szkolenie

Formularz
