Projekt edukacyjny, czyli nauczanie poprzez działanie
Program szkolenia:
1. Projekt edukacyjny w prawie oświatowym
- Analiza Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. 2017 poz. 356, ze zm.)
- Przegląd podstawy programowej przez nauczycieli, w obrębie ich przedmiotu, oraz preambuły do rozporządzenia, pod kątem występowania w wymaganych warunkach realizacji podstawy programowej zapisów, odnoszących się do projektu edukacyjnego
2. Projekt edukacyjny, czyli zdobywanie wiedzy przez doświadczenie – metodologia
- Omówienie projektu edukacyjnego, jako metody
- Kolejne fazy, zadania nauczyciela i uczniów, wymagana dokumentacja
3. Jak oceniać pracę uczniów w czasie trwania projektu edukacyjnego?
- Na podstawie materiałów pomocniczych, nauczyciele w grupach wypracowują kryteria i zasady oceniania pracy uczniów, w czasie realizacji projektu edukacyjnego
4. Nasze pomysły na projekty edukacyjne
- Nauczyciele określają zagadnienia z podstawy programowej, które mogą zostać zrealizowane metodą projektu edukacyjnego
- Wstępnie określają tematykę projektów edukacyjnych, czas ich trwania, sposób oceniania i prezentacji wyników
Zamów szkolenie

Formularz
