fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Od projektu do druku tworzenie modeli 3D w edukacji

Jesteśmy na progu ekscytującej ery edukacyjnej, gdzie innowacyjne technologie, takie jak druk 3D, otwierają nowe możliwości w nauczaniu i uczeniu się. To szkolenie zostało zaprojektowane, aby wyposażyć Was, drodzy nauczyciele i edukatorzy, w wiedzę i umiejętności niezbędne do włączenia tej rewolucyjnej technologii do Waszych klas i planów lekcji.
Szkolenie ma na celu nie tylko zapoznanie nauczycieli jak wykorzystać projektowanie i druk 3D do tworzenia modeli edukacyjnych, które zainspirują i zaangażują Waszych uczniów jak nigdy dotąd. Nauczymy się podstaw oprogramowania do modelowania 3D, przejdziemy przez zaawansowane techniki, które umożliwią Wam tworzenie szczegółowych i funkcjonalnych modeli, a także zobaczymy, jak te umiejętności można zastosować w praktycznym nauczaniu.

Program szkolenia:

 

  1. Wprowadzenie do Projektowania 3D
    • Przegląd różnych technologii druku 3D
    • Podstawowe terminy związane z drukowaniem 3D
  2. Obsługa oprogramowania do modelowania 3D
    • Instalacja i konfiguracja oprogramowania (np. Tinkercad)
    • Podstawy interfejsu użytkownika i narzędzi
    • Tworzenie pierwszego projektu 3D
  3. Praktyczne warsztaty z modelowania 3D
    • Projektowanie prostych obiektów edukacyjnych
    • Wprowadzenie do skalowania, obracania i łączenia elementów
    • Zastosowanie geometrii w projektowaniu 3D
  4. Zaawansowane funkcje oprogramowania do modelowania 3D
    • Importowanie i modyfikacja gotowych modeli
    • Przygotowanie modelu do druku (sprawdzanie błędów, skalowanie).
  5. Przygotowanie modelu do druku i obsługa drukarki 3D
    • Szkice i wymagania dla modeli edukacyjnych
    • Przygotowanie pliku do druku (slicing)
  6. Projektowanie edukacyjnych modeli 3D
    • Analiza przypadków użycia modeli 3D w edukacji
    • Dostosowywanie projektów do potrzeb edukacyjnych i wieku uczniów
  7. Warsztaty projektowe i praktyczne zastosowanie wiedzy
    • Praca nad własnym projektem edukacyjnym
    • Prezentacja projektów uczestników i feedback grupowy.

Prowadzący: Sławomir Wiechowski

Nauczyciel informatyki, trener Centrum Rozwoju Edukacji Centrum A-Z, prowadzi kursy z wykorzystaniem narzędzi TIK na lekcjach, kodowania i programowania w przedszkolu i szkole, wykorzystania gier planszowych w edukacji dzieci i młodzieży oraz cyberbezpieczeństwa uczniów. Trener i mentor socjoterapii w Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Fundacji ETOH i Fundacji Dobrostan, organizuje i prowadzi wiele konferencji dla nauczycieli z terapii dzieci i młodzieży, autor i projektant wielu gier dydaktycznych i edukacyjnych, w tym gry do terapii dzieci – Integro. Odznaczony przez prezydenta Polski w roku 2011 tytułem Wychowawca roku. Założyciel największego w Polsce klubu gier planszowych Pionkolandia. Animator kultury, organizator szeregu imprez kulturalnych, konkursów i turniejów ogólnopolskich. Członek Kapituły Nagrody Planszowa Gra Roku. Recenzent gier planszowych.

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole.
Proszę uzupełnić to pole. Proszę uzupełnić to pole. Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.
Proszę wprowadzić uwagi
Proszę o wyrażenie zgody.
Proszę o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.