Kreatywne projektowanie w aplikacji Canva
Rola technologii w edukacji staje się coraz bardziej znacząca, a nauczyciele stają przed wyzwaniem, jakim jest potrzeba tworzenia angażujących materiałów dydaktycznych. Canva, jako intuicyjne i wszechstronne narzędzie do projektowania, oferuje nowe możliwości w zakresie kreatywnej i spersonalizowanej edukacji.
Zapraszamy do poznania możliwości i funkcji aplikacji Canva. Proponowane szkolenie zostało opracowane z myślą o nauczycielach, którzy pragną wzbogacić swój warsztat pracy o nowoczesne, wizualnie atrakcyjne materiały. Zajęcia będą odbywały się w formie praktycznych warsztatów, które z jednej strony pomogą nauczycielom w sprawnym poruszaniu się w aplikacji, a z drugiej pozwolą na wzbogacenie prowadzonych lekcji o interesujące i angażujące uczniów treści. Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie wykorzystać Canvę do tworzenia różnorodnych projektów – od prostych grafik po zaawansowane prezentacje i materiały interaktywne.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do podstaw Canva
- Poznanie interfejsu Canva, nauka podstawowych funkcji takich jak tworzenie layoutów, dobór kolorów, czcionek oraz wykorzystanie gotowych szablonów
- Proste ćwiczenia praktyczne, tworzenie podstawowych projektów
2. Zaawansowane techniki projektowania
- Wprowadzenie do zaawansowanych funkcji Canva, w tym animacji, edycji zdjęć i tworzenia interaktywnych elementów
- Projektowanie bardziej skomplikowanych materiałów z wykorzystaniem poznanych technik
3. Kreatywność i innowacja w projektowaniu
- Praca nad indywidualnymi projektami, odpowiadającymi na konkretne potrzeby edukacyjne
4. Współpraca w Canva
- Wykorzystywanie Canvy do współpracy pomiędzy nauczycielami i uczniami
- Praktyczne ćwiczenia grupowe – projektowanie wspólnych materiałów oraz wymiana pomysłów
5. Integracja Canva z metodami nauczania
- Praktyczne zastosowanie Canvy w różnych metodach i formach nauczania
- Integracja materiałów z Canvy z tradycyjnymi i cyfrowymi formami nauczania
- Efektywne wykorzystywanie przygotowanych materiałów w różnych kontekstach dydaktycznych