Kiedy i jak udzielać informacji zwrotnej wspierającej proces uczenia się uczniów?
Dlaczego informacja zwrotna dla ucznia jest tak bardzo istotna? Nauczyciele zauważają, że stopnie szkolne niekoniecznie działają motywująco na uczniów, szczególnie tych z trudnościami. Jak zatem zachęcić ich do wysiłku, do podejmowania trudu, jak zmotywować?
Szkolenie Kiedy i jak udzielać informacji zwrotnej wspierającej procesu uczenia się uczniów? daje nauczycielom praktyczne propozycje rozwiązań. Pozwala na zapoznanie się z filozofią formułowania informacji zwrotnej (IZ) , wspierającej proces ucznia się uczniów. Dzięki IZ uczeń wie, co umie i robi dobrze, a co i w jaki sposób powinien poprawić. To zachęca go do wysiłku, pozwala lepiej przygotować się do lekcji, daje poczucie sprawiedliwości i bezpieczeństwa na lekcji, a nauczycielowi pozwala osiągnąć satysfakcję i poczucie sukcesu w procesie nauczania.
Program szkolenia:
1. Forma informacji zwrotnej
2. Czy IZ jest rzeczywiście czasochłonna i pracochłonna?
3. Jak często i w jakiej formie udzielać IZ?
4. Stosunek uczniów do informacji zwrotnej
5. Jak egzekwować poprawę pracy, gdy uczeń otrzymał IZ?
6. Archiwizowanie IZ
7. Pozyskiwanie informacji zwrotnej od uczniów