Organizacja i prowadzenie sekretariatu
Prowadzenie sekretariatu to jedno z ważniejszych zadań związanych z organizacją pracy szkoły. Zapraszamy na szkolenie, podczas którego poznają Państwo jak prowadzić sekretariat, który jest sercem i wizytówką szkoły. Otrzymają Państwo przykładowe wzory instrukcji kancelaryjnej z jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz instrukcji archiwizacyjnej. Pokażemy pomysły jak pracować zdalnie i mieć pod kontrolą wszystkie powierzone zadania.
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
Program szkolenia:
1. Sekretariat jako centrum zarządzania przepływem informacji
- Praca sekretarza w czasie pandemii
- Zdalne zarządzanie sekretariatem
- Niezbędne narzędzia do pracy online
- Sekretariat „sercem i wizytówką” szkoły
- Przepływ informacji
- Proces komunikacji (nadawanie komunikatów, aktywne słuchanie, mowa ciała)
- Rozmowy telefoniczne (etykieta telefoniczna, anonsowanie rozmów, filtrowanie rozmów, umawianie spotkań, pozyskiwanie i udzielanie informacji przez telefon, ochrona informacji)
- Rodzaje pism urzędowych, elementy składowe pism, części pisma, protokoły, sprawozdania, notatki
- Zasady profesjonalnego tworzenia pism urzędowych
- Prowadzenie terminarza i organizacja spotkań służbowych
- Odpowiedzialność prawna pracowników za wytwarzaną i przechowywaną dokumentację
2. Sprawy uczniowskie
- Ewidencjonowanie dzieci i uczniów
- Dokumentacja związana z przyjęciem uczniów do szkoły i przejściem uczniów do innej szkoły
- Kontrola realizacji obowiązku przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki- szczegółowa procedura
- Wzory pism do rodziców uczniów, którzy nie realizują obowiązku szkolnego i przygotowania przedszkolnego
- Wydawanie legitymacji uczniowskich i prowadzenie ich ewidencji
- Wydawania duplikatów świadectw i legitymacji
- Postępowanie ze świadectwami nieodebranymi przez uczniów lub absolwentów
- Arkusze ocen: prowadzenie i kompletowanie; adnotacje; księgi arkuszy ocen
3. Sprawy pracownicze
- Prowadzenie teczek akt osobowych
- Wnioski urlopowe
- Upoważnienia
- Umowy o pracę
- Rozwiązanie stosunku pracy
- Awans zawodowy
- Badania lekarskie- kiedy są ważne i jak długo
4. Czynności kancelaryjne sekretariatu
- Przyjmowanie i obieg korespondencji; wewnętrzny obieg akt
- Instrukcja kancelaryjna,
- Jednolity rzeczowy wykaz akt
- Instrukcja składnicy akt
- Gotowe wzory wymienionych dokumentów
- Archiwizacja i brakowanie akt, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i innymi przepisami
- Wykorzystanie narzędzi informaty w czynnościach kancelaryjnych
- Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych
- Zabezpieczenie, przechowywanie i ewidencjonowanie pieczęci urzędowych
- Ochrona danych osobowych
WAŻNE INFORMACJE:
- Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru przekazujemy dzień przed szkoleniem
- Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy
- Po wypełnieniu pól nastąpi przekierowanie do okna, w którym będzie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat, za pomocą którego można się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami
- Po szkoleniu, na adres mailowy podany w zgłoszeniu, zostanie wysłany link do materiałów, przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz faktura
Prowadzący: Anna Wojkowska
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na wydziale matematyki i Studiów Podyplomowych z zakresu Zarzadzania Zasobami Ludzkimi i informatyki. Specjalista w zakresie kompetencji kluczowych. Trener, szkoleniowiec z wieloletnim doświadczeniem. Wychowawca kilku pokoleń młodzieży. Pracuje 12 lat jako dyrektor szkoły publicznej, posiada doświadczenie w zarzadzaniu szkołą niepubliczną. Jako pedagog – praktyk prowadzi szkolenia i kursy związane ze zwiększaniem efektywności pracy, zarządzaniem zasobami ludzkimi, relacjami między nimi, jak i zarządzania czasem.
Zapisz się na to szkolenie

Wybierz termin, aby przejść do formularza rejestracji
