Zapraszamy na charytatywną konferencję!
Okres przedświąteczny i zbliżający się koniec roku sprzyjają refleksji i skupieniu na sprawach, na które w natłoku codziennych obowiązków brakuje czasu. Jednym z najczęściej wskazywanych przez uczestników szkoleń zagadnień, w którym potrzebują wsparcia i wskazówek, jest kondycja psychiczna nie tylko dzieci i młodzieży, ale też nauczycieli.
Ostatnie, niezwykle trudne lata, związana z nimi niepewność i poczucie zagrożenia, pogłębiły znacząco już istniejące problemy w sferze emocjonalnej, a także stały się przyczyną nowych. Nikt nie był przygotowany na taką sytuację, bo nie mógł być.
Na szczęście po wielu miesiącach doświadczeń wiemy już znacznie więcej. Dlatego przygotowaliśmy charytatywną konferencję, na którą zapraszamy już 21 grudnia 2021 r., o godzinie 17:00. Koszt udziału wynosi 50 zł.
Zarejestrować się na nią można pod poniższym linkiem:
Do rozmowy zaprosiliśmy naszych doświadczonych trenerów, którzy na co dzień wspierają dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów w sytuacjach kryzysowych. Wspólnie z uczestnikami spotkania postaramy się znaleźć odpowiedzi na pytania:
- Jak radzić sobie ze stresem i zadbać o swoje emocje?
- W jaki sposób rozpoznać w porę problemy i potrzeby ucznia?
- Jak skutecznie reagować?
Aby nie poprzestać na słowach postanowiliśmy połączyć wsparcie dla Was ze wsparciem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, która od lat prowadzi działalność niezwykle ważną, wręcz niezbędną w dziecięcej i młodzieżowej przestrzeni. Sieć Centrów Pomocy, Dziecięcy Telefon Zaufania, czy wreszcie bezpośrednie interwencje w razie konieczności, stanowią w wielu sytuacjach jedyne koło ratunkowe dla najmłodszych, będących w sytuacji różnego rodzaju zagrożeń.
Każde 50 zł wpłacone przez uczestników zostanie przez nas podwojone i przekazane na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Panele poprowadzą:
- Diagnoza sytuacji psychofizycznej uczniów i nauczycieli w czasie pandemii – Izabela Ziętara – Honorowy Profesor Oświaty; obecnie dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Toruniu, wcześniej dyrektor Gimnazjum nr 3 w Toruniu. Były doradca metodyczny nauczycieli biologii i przyrody CKU TODMiDN w Toruniu. Edukatorka, ekspertka ds. awansu zawodowego; kwalifikowana trenerka umiejętności psychospołecznych Polskiego Stowarzyszenia Psychologicznego, coach; trenerka doradztwa zawodowego, trenerka myślenia krytycznego; wykładowczyni WSB. Wykładowczyni z zakresu zarządzania oświatą – edukatorka w KP CEN w Toruniu. Trenerka, doradczyni w projektach ORE: Przywództwo, Kompetencje kluczowe. Rzeczoznawca MEN ds. podręczników; ekspert ds. podstawy programowej kształcenia ogólnego. Przewodnicząca Rady Programowej Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Członkini Konwentu Collegium Jagiellońskiego. Od 2005r. szkoleniowiec, edukatorka Centrum Rozwoju Edukacji A-Z.
- Jak zadbać o swoją kondycję psychiczną i radzić sobie ze stresem – Beata Szynalska-Skarżyńska – psycholożka, nauczycielka, edukatorka, ekspertka edukacji. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu edukacji seksualnej, następnie studia podyplomowe z poradnictwa rodzinnego. W roku 1989 wzięła udział w tworzeniu eksperymentalnej, pierwszej szkoły integracyjnej w Polsce. Przez wiele lat pracowała w szkolnictwie specjalnym oraz w Wojewódzkim Ośrodku Metodycznym (1994-2002), gdzie pełniła funkcje doradcy metodycznego. Od 2005 roku czynnie współpracuje z fundacjami „Niezwykłe dzieci”, „Vademecum”, które wspierają dzieci i dorosłych z Zespołem Aspergera, autyzmem, depresją i innymi zaburzeniami. Realizowała liczne projekty i innowacje pedagogiczne, m.in. Debaty szkolne, Przedsiębiorczość, czy Zespół młodzieżowych doradców.
- Jak identyfikować i wspierać uczniów w sytuacji kryzysowej – Sławomir Kępka – ukończył profilaktykę społeczną i resocjalizację na UW, trener warsztatu, socjoterapeuta. Wieloletni pracownik naukowy Zakładu Pedagogiki Resocjalizacyjnej Ośrodka Socjoterapii Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Współprowadzący Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego IPSiR UW, szkoleniowiec profesjonalnych umiejętności z zakresu prowadzenia grup socjoterapeutycznych. Posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Pełnił takie role zawodowe, jak: kurator rodzinny, wychowawca – nauczyciel młodzieży z zaburzeniami zachowania, wychowawca – terapeuta. Autor licznych programów szkoleniowych kierowanych min. do kadry pedagogiczno-psychologicznej i zarządczej instytucji zajmujących się opieką, wychowaniem i resocjalizacją. Wieloletni doradca metodyczny.