Termin

Certyfikat

nie

Cena

380.00

Miejsce

Online

Materiały

nie

O szkoleniu

Obserwacja zajęć przeprowadzona profesjonalnie, w atmosferze życzliwości i zaufania, to jedna z najskuteczniejszych metod wsparcia i poszerzania kompetencji nauczyciela. W jaki sposób osiągnąć właśnie taki efekt dowiedzą się uczestnicy szkolenia, przygotowanego w formie aktywnego warsztatu. W trakcie będą mogli w praktyce rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Otrzymają także przykładowe arkusze obserwacji zajęć, poznają metody badawcze oraz dowiedzą się jak redagować i udzielać informacji zwrotnycgh po obserwacji.

Zapraszamy na spotkanie, na którym ustalimy:

  • Jakie elementy świadczą o wartości zajęć?
  • Co warto obserwować i co w wyznaczonych obszarach powinniśmy zobaczyć?
  • Jak ustalać aż tak dużą liczbę punktów za wartość merytoryczną i metodyczną zajęć, co znaczy dzisiaj wartość merytoryczna i metodyczna zajęć?
  • Czym jest indywidualizacja i jak ją stosować w 30-osobowej klasie?
  • Jak rozliczyć realizację celów lekcji, czyli jak zobaczyć efektywność procesów uczenia?
  • Jak ustalić liczbę … 30 punktów za zajęcia… żeby nie wzbudzać kontrowersyjnych reakcji nauczycieli?
  • Jakie arkusze stosować w obserwacji?

Program szkolenia

  1. Obserwacja wspierająca jako podstawowe narzędzie pracy dyrektora, mentora (do roku 2022 opiekuna stażu)
    • Rodzaje obserwacji
    • Cechy obserwacji oraz jej miejsce w prawie oświatowym
    • Dane w obserwacji oraz zapis tych danych (dane ilościowe i jakościowe)
    • Opinie i fakty w obserwacji
    • Dyspozycje do obserwacji
  2. Przedmiot obserwacji
    • Przykładowe obszary obserwacji wspierającej na zajęciach
    • Wyznaczniki jakości pracy nauczyciela w przykładowych obszarach obserwacji wspierającej, w tym w zakresie: formułowania celów i kryteriów sukcesu, informacji zwrotnej, pracy w grupach, indywidualizacji, jakości zadań i pytań stawianych uczniom w procesie uczenia
  3. Analiza przykładowych arkuszy obserwacji wspierającej w obszarach:
    • Przedstawienia celów i kryteriów sukcesu
    • Użyteczności informacji zwrotnej
    • Poprawności organizacji pracy w grupach
    • Indywidualizacji procesów nauczania i uczenia się
    • Skuteczności realizacji celów, jakości i monitorowania realizacji zadań,
  4. Obserwacja nagranych różnych fragmentów lekcji, dotyczących analizowanych obszarów – zastosowanie wypracowanych dyspozycji w praktyce
    • Obserwacja nagranych fragmentów zajęć, dotyczących celów i podsumowania zajęć: 4 różne lekcje (fizyka, język polski, chemia, klasy I-III), 4 sposoby przedstawiania celów i kryteriów sukcesu oraz podsumowania zajęć
    • Uzupełnianie arkuszy obserwacji, analiza zapisów dotyczących nagranych zajęć
    • Obserwacja fragmentów zajęć, dotyczących udzielania informacji zwrotnej (język niemiecki) – uzupełnianie arkuszy obserwacji, analiza zapisów, dotyczących nagranych zajęć
    • Obserwacja fragmentów zajęć dotyczących pracy w grupach (język polski)
    • Uzupełnianie arkuszy obserwacji, analiza zapisów, dotyczących nagranych zajęć
    • Obserwacja zajęć, dotycząca aktywności uczniów w czasie realizacji zadań
    • Uzupełnianie arkuszy obserwacji
    • Analiza zapisów dotyczących nagranych zajęć
  5. Redagowanie i udzielanie informacji zwrotnych po obserwacji nagranych zajęć
    • Informacja zwrotna
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej
    • Kryteria dobrze sformułowanej informacji zwrotnej
    • Tworzenie informacji zwrotnej dla nauczyciela
  6. Symulacja rozmowy po obserwacji zajęć

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Marzena Siejewicz

Była dyrektorka szkoły, nauczycielka, doradczyni metodyczna. Absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek. Specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD. Ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO. Prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, oceniania i informacji zwrotnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metodologii pracy na lekcji, motywacji oraz dokumentacji szkolnej.

Zapisz się na to szkolenie

icon school

Płatnikiem jest szkoła, przedszkole, placówka oświatowa lub JST

icon company

Płatnikiem jest osoba prywatna lub firma

Formularz zgłoszeniowy

Szkoły, przedszkola i placówki oświatowe

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Dane do faktury

Nabywca

Odbiorca

Uczestnik

W jednym formularzu zgłoszeniowym można zapisać maksymalnie 5 uczestników.

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Uczestnik

Formularz zgłoszeniowy

Osoby prywatne i firmy

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Uczestnik

Dane do faktury

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Najczęściej zadawane pytania

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

Szkolenia indywidualne

Trening obserwacji zajęć lekcyjnych

O szkoleniu

Obserwacja zajęć przeprowadzona profesjonalnie, w atmosferze życzliwości i zaufania, to jedna z najskuteczniejszych metod wsparcia i poszerzania kompetencji nauczyciela. W jaki sposób osiągnąć właśnie taki efekt dowiedzą się uczestnicy szkolenia, przygotowanego w formie aktywnego warsztatu. W trakcie będą mogli w praktyce rozwijać swoje umiejętności w tym zakresie. Otrzymają także przykładowe arkusze obserwacji zajęć, poznają metody badawcze oraz dowiedzą się jak redagować i udzielać informacji zwrotnycgh po obserwacji.

Zapraszamy na spotkanie, na którym ustalimy:

  • Jakie elementy świadczą o wartości zajęć?
  • Co warto obserwować i co w wyznaczonych obszarach powinniśmy zobaczyć?
  • Jak ustalać aż tak dużą liczbę punktów za wartość merytoryczną i metodyczną zajęć, co znaczy dzisiaj wartość merytoryczna i metodyczna zajęć?
  • Czym jest indywidualizacja i jak ją stosować w 30-osobowej klasie?
  • Jak rozliczyć realizację celów lekcji, czyli jak zobaczyć efektywność procesów uczenia?
  • Jak ustalić liczbę … 30 punktów za zajęcia… żeby nie wzbudzać kontrowersyjnych reakcji nauczycieli?
  • Jakie arkusze stosować w obserwacji?

Program szkolenia

  1. Obserwacja wspierająca jako podstawowe narzędzie pracy dyrektora, mentora (do roku 2022 opiekuna stażu)
    • Rodzaje obserwacji
    • Cechy obserwacji oraz jej miejsce w prawie oświatowym
    • Dane w obserwacji oraz zapis tych danych (dane ilościowe i jakościowe)
    • Opinie i fakty w obserwacji
    • Dyspozycje do obserwacji
  2. Przedmiot obserwacji
    • Przykładowe obszary obserwacji wspierającej na zajęciach
    • Wyznaczniki jakości pracy nauczyciela w przykładowych obszarach obserwacji wspierającej, w tym w zakresie: formułowania celów i kryteriów sukcesu, informacji zwrotnej, pracy w grupach, indywidualizacji, jakości zadań i pytań stawianych uczniom w procesie uczenia
  3. Analiza przykładowych arkuszy obserwacji wspierającej w obszarach:
    • Przedstawienia celów i kryteriów sukcesu
    • Użyteczności informacji zwrotnej
    • Poprawności organizacji pracy w grupach
    • Indywidualizacji procesów nauczania i uczenia się
    • Skuteczności realizacji celów, jakości i monitorowania realizacji zadań,
  4. Obserwacja nagranych różnych fragmentów lekcji, dotyczących analizowanych obszarów – zastosowanie wypracowanych dyspozycji w praktyce
    • Obserwacja nagranych fragmentów zajęć, dotyczących celów i podsumowania zajęć: 4 różne lekcje (fizyka, język polski, chemia, klasy I-III), 4 sposoby przedstawiania celów i kryteriów sukcesu oraz podsumowania zajęć
    • Uzupełnianie arkuszy obserwacji, analiza zapisów dotyczących nagranych zajęć
    • Obserwacja fragmentów zajęć, dotyczących udzielania informacji zwrotnej (język niemiecki) – uzupełnianie arkuszy obserwacji, analiza zapisów, dotyczących nagranych zajęć
    • Obserwacja fragmentów zajęć dotyczących pracy w grupach (język polski)
    • Uzupełnianie arkuszy obserwacji, analiza zapisów, dotyczących nagranych zajęć
    • Obserwacja zajęć, dotycząca aktywności uczniów w czasie realizacji zadań
    • Uzupełnianie arkuszy obserwacji
    • Analiza zapisów dotyczących nagranych zajęć
  5. Redagowanie i udzielanie informacji zwrotnych po obserwacji nagranych zajęć
    • Informacja zwrotna
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej
    • Kryteria dobrze sformułowanej informacji zwrotnej
    • Tworzenie informacji zwrotnej dla nauczyciela
  6. Symulacja rozmowy po obserwacji zajęć

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Marzena Siejewicz

Była dyrektorka szkoły, nauczycielka, doradczyni metodyczna. Absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek. Specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD. Ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO. Prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, oceniania i informacji zwrotnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metodologii pracy na lekcji, motywacji oraz dokumentacji szkolnej.

Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały edukacyjne oraz certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia.

Szkolenia indywidualne Trening obserwacji zajęć lekcyjnych
Centrum Rozwoju Edukacji A-Z