fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Kontrola zarządcza w placówce oświatowej

Kontrola zarządcza jest obowiązkiem każdego Dyrektora szkoły. Jednak nie musi ona być wyłącznie formalnym, niezbyt lubianym, kolejnym dokumentem. Właściwie prowadzona może stać się sprzymierzeńcem Dyrektora przy weryfikacji przyjętych procedur, być narzędziem włączającym całą Radę Pedagogiczną do przejmowania odpowiedzialności za szkołę, wspomagającym Dyrektora w procesie kierowania szkołą i podejmowaniu decyzji, a także przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa szkoły i uczniów.

Przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie, podczas którego nasz ekspert przedstawi przykłady wraz z gotowymi wzorami dokumentów, które ułatwią wdrożenie kontroli zarządczej w Państwa placówce.

Uczestnicy podczas szkolenia:

  • Poznają zasady kontroli zarządczej
  • Przeanalizują stan bezpieczeństwa w szkole
  • Zaplanują cele
  • Wskażą ryzyka

Program seminarium:

  1. Kontrola zarządcza w szkole/placówce oświatowej – wprowadzenie
  • Zasady funkcjonowania kontroli zarządczej,
  • Odpowiedzialność kierownika jednostki,
  • Podstawy prawne funkcjonowania kontroli zarządczej.
  1. Praktyczna realizacja kontroli zarządczej w szkole/placówce oświatowej

Przedstawienie możliwych sposobów wypełniania standardów kontroli zarządczej:

  • środowisko wewnętrzne,
  • cele i zarządzanie ryzykiem,
  • mechanizmy kontroli,
  • informacja i komunikacja,
  • monitorowanie i ocena.
  • Dokumentowanie prowadzonych działań, dostosowanie dotychczasowych działań do potrzeb kontroli zarządczej.
  1. Zadania dotyczące bezpieczeństwa w ramach kontroli zarządczej
  • Analiza bezpieczeństwa w szkole.
  1. Samoocena kontroli zarządczej, raportowanie kontroli zarządczej
  • Roczne podsumowanie funkcjonowania kontroli zarządczej w szkole/placówce.

Zamów szkolenie

Formularz

Proszę uzupełnić to pole Proszę uzupełnić to pole
Proszę uzupełnić to pole
Proszę uzupełnić to pole Proszę uzupełnić to pole Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.