fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Zasady etykiety oraz korespondencji służbowej

Cele szkolenia: 
  • Poznanie zasad etykiety biznesu w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską – świadomość różnic
  • Poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków.
  • Zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji (profesjonalna autoprezentacja, dobór stroju i akcesoriów).
  • Umiejętność nawiązywania nowych kontaktów.
  • Pewność siebie, swoboda i autorytet
  • Poznanie formy listu służbowego (układ)
  • Umiejętność formułowania treści
  • Poznanie zwrotów grzecznościowych i tytułów
Efekty:
  • Uczestnicy zdobywają większą pewność siebie poprzez świadomość swoich zalet zyskują łatwość osiągania celów zawodowych i osobistych, unikają kłopotliwych sytuacji, tworzą miłą atmosferę.
  • Uczestnicy zdobywają większą łatwość tworzenia korespondencji biurowej
    i unikają błędów
Program szkolenia :
  • Formy przedstawiania siebie – autoprezentacja
  • Przedstawianie osób
  • Zasady precedencji: spotkanie służbowe, przyjęcie, winda, samochód, konferencje
  • Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji
  • Skuteczne zapamiętywanie imion i nazwisk
  • Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść podczas przyjęć
  • Korzystanie z bufetu podczas przyjęć na stojąco
  • Komunikacja niewerbalna – właściwa postawa i odpowiedni kontakt wzrokowy, powitania i pożegnania
  • Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
  • Kiedy należy wstać
  • Tytułowanie kurtuazyjne, służbowe i naukowe
  • Zasady wręczania wizytówek
  • Komplementy i krytyka na arenie służbowej
  • Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji; określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety
    i mężczyzny
  • Przyjęcia na stojąco – jak elegancko się częstować, jak prowadzić konwersację, jakie poruszać tematy
  • Rodzaje listów służbowych ze względu na cele korespondencji (gratulacje, kondolencje, oferta handlowa, reklamacje, odmowa)
  • Korespondencja służbowa formalna i nieformalna
  • Układ stałych elementów korespondencji
  • Najczęściej popełniane błędy językowe
  • Język niestosowny w korespondencji służbowej (kolokwializmy, zdrobnienia, stopery językowe)
  • Tytułowanie (w  nagłówku )
  • Zwroty grzecznościowe
  • Najważniejsze zasady etykiety w korespondencji

Prowadzący: dr Irena Kamińska-Radomska

Masz pytania lub jesteś zainteresowany organizacją zajęć?
Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy

Proszę uzupełnić to pole Proszę uzupełnić to pole Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić treść wiadomości
Prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.