fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Nadzór pedagogiczny i organizacja pracy w roku szkolnym 2021/2022 – nowe wyzwania dla szkoły i przedszkola

Przygotowanie planu nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w roku szkolnym 2021/2022 stanowi wyzwanie, m.in. ze względu na zapowiadane przez MEiN zmiany w statusie nauczyciela, w tym dotyczące: czasu pracy, oceny pracy, awansu zawodowego. Trzeba będzie przygotować się nie tylko do zmian w prawie, ale przede wszystkim do zmian w organizacji pracy i rozliczenia poziomu realizacji podstawy programowej w czasie pracy on-line. Niezmiennie konieczne jest przygotowanie nauczycieli, rodziców i uczniów do ewentualnych prób ograniczenia funkcjonowania szkoły i przejścia w razie potrzeby w tryb zdalnego nauczania. Tym razem nie możemy pracować tak, jak pracowaliśmy w bieżącym roku – badania obnażyły słabości tego systemu. Należy również zaplanować nadzór pedagogiczny i realizację kierunków polityki oświatowej państwa.

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego, oprócz planu nadzoru, projektów i narzędzi do ewaluacji, monitorowania, kontroli oraz obserwacji działań szkoły, planu sierpniowego spotkania rady i sierpniowych uchwał, otrzymacie Państwo narzędzia do monitorowania podstawy programowej oraz plan pracy szkoły.


Program szkolenia: 

1. Przepisy prawa, związane ze zmianami w roku szkolnym 2021/2022

  • zmiany w prawie od września 2021 roku

  • omówienie zmian w statusie nauczyciela, proponowanych w Karcie nauczyciela


2. Nadzór pedagogiczny w 2021/2022 r.:

  • ewaluacja, kontrola, wspomaganie, monitorowanie

  • przykładowe projekty ewaluacji i narzędzia do ewaluacji wewnętrznej

  • arkusze kontroli wewnętrznej

  • arkusze monitorowania w tym monitorowanie podstawy programowej

  • planowanie planu nadzoru z uwzględnieniem kierunków polityki oświatowej państwa


3. Planowanie pracy szkoły

  • planowanie pracy zespołów przedmiotowych z możliwością spotkań on-line

  • zadania zespołów i przykładowe plany pracy z uwzględnieniem wymagań Państwa i możliwością organizacji spotkań on-line

  • zadania wychowawców, planowanie pracy wychowawczej i przykładowe plany wychowawców klas


4. Sierpniowe spotkanie z radą pedagogiczną

  • plan spotkania

  • kompetencje Rady pedagogicznej, które należy uruchomić na początku roku szkolnego

  • uchwały rady pedagogicznej

  • prezentacja do wykorzystania w czasie rady sierpniowej

 


Ten temat cieszy się ogromnym zainteresowaniem Dyrektorów w całej Polsce.
Serdecznie zapraszamy do rezerwacji terminów już teraz!

Prowadzący: Marzena Siejewicz

Edukatorka – absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji), specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO – prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły  oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, posiada 15-letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletnia doradczyni metodyczna. Od 10 lat związana z Centrum Rozwoju Edukacji A-Z – przeszkoliła tysiące dyrektorów i nauczycieli.

Masz pytania lub jesteś zainteresowany organizacją zajęć?
Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy

Proszę uzupełnić to pole Proszę uzupełnić to pole Proszę wprowadzić prawidłowy adres email
Proszę wprowadzić treść wiadomości
Prosimy o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.