Arkusz organizacyjny na rok szkolny 2022/2023 dla szkół ponadpodstawowych – sprawnie i optymalnie
Szkolenie online
FORMULARZ REJESTRACYJNY ZNAJDUJE SIĘ NA DOLE STRONY
→ Prosimy o podawanie w zgłoszeniach e-maili, z których korzystacie Państwo na co dzień – na te adresy będziemy wysyłać bezpośredni link do szkolenia online. Link do webinaru otrzymasz dzień przed szkoleniem.
→ Aby dołączyć do spotkania, należy przed szkoleniem kliknąć w przesłany link oraz wypełnić pola tekstowe: imię oraz adres mailowy.
→ Po wypełnieniu pól zostaniesz przekierowany do okna w którym zostanie wyświetlony obraz z kamery wykładowcy, prezentacja oraz czat za pomocą którego możesz się kontaktować z prowadzącym i innymi uczestnikami.
→ Po szkoleniu otrzymasz link do materiałów przygotowanych przez trenera, elektroniczny certyfikat oraz fakturę.
Przygotowanie organizacji kolejnego roku szkolnego jest najważniejszym zadaniem z zakresu zarządzania oświatą dla dyrektorów szkół i pracowników samorządowych. Prawidłowe zaplanowanie realizacji zadań szkolnych w największym stopniu determinuje wydatki ponoszone przez samorząd na prowadzenie szkół. Wiele kosztownych rozwiązań organizacyjnych wynika z kierowania się nieuzasadnionymi prawem schematami postępowania i warto je zmienić.
Zapraszamy na szkolenie, na którym omówię aktualne przepisy prawa obowiązujące w organizacji szkół ponadpodstawowych i pokażę jak je stosować, by ich organizacja pracy była optymalna.
Program szkolenia:
1. Co nam mówi model finansowania szkół ponadpodstawowych?
2. Cechy organizacji szkoły ponadpodstawowej mające wpływ na poziom wydatków ponoszonych na jej prowadzenie:
- Liczba uczniów w oddziale – jaką strategię przyjąć?
- Organizacja wybranych zajęć edukacyjnych w podziale na grupy oddziałowe, międzyoddziałowe i międzyklasowe – przykłady optymalizacji z życia wzięte
- Organizacja kształcenia w zawodach szkolnictwa branżowego, w tym praktycznej nauki zawodu
3. Organizacja klas sportowych, dwujęzycznych, międzynarodowych i przygotowania wojskowego – poznaj zasady finansowania tej formy kształcenia zanim się zdecydujesz
4. Katalog podstawowych form działalności dydaktyczno-wychowawczej –używaj tych nazw
5. Ramowy plan nauczania LO, Technikum, szkół branżowych i policealnych
6. Praktyczny model ustalenia liczby godzin do dyspozycji dyrektora dla szkoły – zasady ich wykorzystania
7. Organizacja religii, etyki, przygotowania do życia w rodzinie i doradztwa zawodowego – optymalne rozwiązania
8. Zakres obowiązkowej organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w arkuszu organizacyjnym
- Optymalizacja pracy na stanowiskach specjalistów?
- Optymalny i efektywny model przydziału zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
9. Trzy modele organizacji kształcenia specjalnego – jaką formę przyjąć?
10. Zajęcia, których nie trzeba planować w arkuszu organizacyjnym
11. Organizacja biblioteki szkolnej – optymalne rozwiązania
12. Optymalne planowanie pracy szkoły w arkuszu organizacyjnym – najczęściej popełniane błędy
13. Nowy tryb opiniowania arkusza organizacyjnego – wzory pism
14. Zasada działania w ramach ustawowo przyznanych kompetencji:
- W jakich sytuacjach organ prowadzący może nakazać dyrektorowi zmianę w arkuszu organizacyjnym?
- W jakich sytuacjach Kurator Oświaty może nakazać organowi prowadzącemu zmianę w arkuszu organizacyjnym?
Prowadzący: Liliana Zientecka
Trenerka, legitymująca się uprawnieniami do prowadzenia szkoleń dla dorosłych (Edukator Nr MEN 1012E/888/2001), posiada wieloletnie doświadczenie zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej). Autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą. Specjalizuje się w trzech obszarach tematycznych: implikacja nowego prawa oświatowego, finansowanie zadań oświatowych i budowanie lokalnych systemów wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W październiku 2017 r. powołana przez Ministra Edukacji Narodowej w skład Zespołu ds. opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Masz pytania lub jesteś zainteresowany organizacją zajęć?
Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy
