Analiza wyników egzaminów zewnętrznych sposobem na podnoszenie jakości pracy szkoły
Celem seminarium jest stworzenie systemu analiz egzaminów zewnętrznych, wpływającego na wzrost efektów kształcenia.
Uczestnik po szkoleniu zna:
- Wymagania państwa dotyczące egzaminów zewnętrznych
- Pojęcia pomiaru dydaktycznego wykorzystywane w analizach egzaminu zewnętrznego
- Metody ilościowe i jakościowe egzaminu
- Strukturę i zasady tworzenia programu działań po egzaminie zewnętrznym
- Normy procentowe w ocenie pracy szkolnej
Uczestnik po szkoleniu umie:
- Przeprowadzić analizę egzaminu zewnętrznego w zespole zadaniowym nauczycieli
- Potrafi skonstruować działania w programie naprawczym
Program szkolenia :
- Analiza egzaminów zewnętrznych w prawie oświatowym (wymagania państwa związane z analizą egzaminów zewnętrznych w załączniku do rozp. MEN w sprawie nadzoru pedagogicznego)
- Podstawowe pojęcia pomiaru dydaktycznego związane z analizą egzaminu zewnętrznego
- Prezentacja różnych metod egzaminów zewnętrznych (metody ilościowe i jakościowe)
- Analiza kontekstowa wyników egzaminów zewnętrznych
- Treściowe znaczenie wyniku – skala staninowa i centylowa
- EWD i jej wykorzystanie w analizie egzaminów zewnętrznych
- Przykładowa analiza łatwości badanych czynności i umiejętności próba skonstruowania programu działań naprawczych po analizie egzaminów zewnętrznych
Zamów szkolenie

Formularz
