O szkoleniu

Rozwój cywilizacji, dynamika procesów społeczno-gospodarczych, zachodzących w naszym kraju, coraz częściej wywierają negatywny wpływ na kondycję polskich rodzin. Bieda, bezrobocie, przemoc domowa, uzależnienia rodziców, to tylko niektóre ze zjawisk – problemów, które występują w rodzinach, powodując, że funkcjonowanie poszczególnych jej członków, w relacjach z innymi osobami, czy otoczeniem, staje się destruktywne i dysfunkcjonalne. Kryzysy te szczególnie ciężko odczuwają dzieci, wychowujące się w tych rodzinach.

Trudności emocjonalne, jakie im wówczas towarzyszą, znajdują swój wyraz w zachowaniach, manifestowanych między innymi na terenie szkoły, do której uczęszczają. Próbując sobie radzić ze swoimi problemami podejmują najczęściej destruktywne postawy, które z perspektywy wychowawcy lub nauczyciela często są odbierane jako „dziwne” bądź „przerażające”, co niewątpliwie znacznie bardziej obciąża ich emocjonalnie, wywołując poczucie głębokiego niepokoju, bezradności, niemocy, czy wręcz lęku. Do przykładowych zachowań tego typu z całą pewnością można zaliczyć samookaleczenia, myśli bądź próby samobójcze. Zawsze gdy podobne zdarzenia mają miejsce na terenie szkoły rodzi się pytanie o możliwe sposoby reagowania, zakres działania i kompetencje nauczyciela, a także skuteczne sposoby przeciwdziałania.

Podczas proponowanego szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakie są źródła i mechanizmy przytaczanych zachowań oraz konstruktywne sposoby postępowania interwencyjnego, w sytuacji ich wystąpienia, by z jednej strony pomagały, a nie szkodziły uczniom, a z drugiej strony uwzględniały możliwości nauczycieli.

Proponowany program szkolenia

  1. Zachowania agresywne – źródła, mechanizmy
  2. Zachowania nietypowe manifestowane przez uczniów
    • Próba klasyfikacji zachowań nietypowych i ich cechy
    • Źródła i mechanizmy występowania podobnych zachowań
    • Zachowania nietypowe, jako objaw zaburzenia, wg klasyfikacji ICD – 10
    • Koszty ucznia, nauczyciela i szkoły, jako instytucji występowania zachowań nietypowych u uczniów
  3. Zachowania nietypowe – sposoby postępowania interwencyjnego
    • Pojęcie interwencji kryzysowej – próba klasyfikacji
    • Kompetencje nauczyciela w postępowaniu interwencyjnym a innych osób i instytucji pomocowych
    • Propozycje procedur postępowania na wybranych przykładach zachowań nietypowych, min. samookaleczenia, werbalizowane myśli samobójcze, próby samobójcze, różne postacie izolowania się od otoczenia itp.

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Zachowania „przerażające” i „dziwne” dzieci i młodzieży ujawniane na terenie szkoły

    O szkoleniu

    Rozwój cywilizacji, dynamika procesów społeczno-gospodarczych, zachodzących w naszym kraju, coraz częściej wywierają negatywny wpływ na kondycję polskich rodzin. Bieda, bezrobocie, przemoc domowa, uzależnienia rodziców, to tylko niektóre ze zjawisk – problemów, które występują w rodzinach, powodując, że funkcjonowanie poszczególnych jej członków, w relacjach z innymi osobami, czy otoczeniem, staje się destruktywne i dysfunkcjonalne. Kryzysy te szczególnie ciężko odczuwają dzieci, wychowujące się w tych rodzinach.

    Trudności emocjonalne, jakie im wówczas towarzyszą, znajdują swój wyraz w zachowaniach, manifestowanych między innymi na terenie szkoły, do której uczęszczają. Próbując sobie radzić ze swoimi problemami podejmują najczęściej destruktywne postawy, które z perspektywy wychowawcy lub nauczyciela często są odbierane jako „dziwne” bądź „przerażające”, co niewątpliwie znacznie bardziej obciąża ich emocjonalnie, wywołując poczucie głębokiego niepokoju, bezradności, niemocy, czy wręcz lęku. Do przykładowych zachowań tego typu z całą pewnością można zaliczyć samookaleczenia, myśli bądź próby samobójcze. Zawsze gdy podobne zdarzenia mają miejsce na terenie szkoły rodzi się pytanie o możliwe sposoby reagowania, zakres działania i kompetencje nauczyciela, a także skuteczne sposoby przeciwdziałania.

    Podczas proponowanego szkolenia uczestnicy dowiedzą się jakie są źródła i mechanizmy przytaczanych zachowań oraz konstruktywne sposoby postępowania interwencyjnego, w sytuacji ich wystąpienia, by z jednej strony pomagały, a nie szkodziły uczniom, a z drugiej strony uwzględniały możliwości nauczycieli.

    Proponowany program szkolenia

    1. Zachowania agresywne – źródła, mechanizmy
    2. Zachowania nietypowe manifestowane przez uczniów
      • Próba klasyfikacji zachowań nietypowych i ich cechy
      • Źródła i mechanizmy występowania podobnych zachowań
      • Zachowania nietypowe, jako objaw zaburzenia, wg klasyfikacji ICD – 10
      • Koszty ucznia, nauczyciela i szkoły, jako instytucji występowania zachowań nietypowych u uczniów
    3. Zachowania nietypowe – sposoby postępowania interwencyjnego
      • Pojęcie interwencji kryzysowej – próba klasyfikacji
      • Kompetencje nauczyciela w postępowaniu interwencyjnym a innych osób i instytucji pomocowych
      • Propozycje procedur postępowania na wybranych przykładach zachowań nietypowych, min. samookaleczenia, werbalizowane myśli samobójcze, próby samobójcze, różne postacie izolowania się od otoczenia itp.

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Wychowanie Zachowania „przerażające” i „dziwne” dzieci i młodzieży ujawniane na terenie szkoły
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z