O szkoleniu

Niewłaściwe, często prowokacyjne, czy mało dojrzałe zachowania dzieci i młodzieży to problem, którego doświadcza niejeden nauczyciel. Dodatkowo stanowią one jeden z czynników, który znacząco utrudnia harmonijny przebieg lekcji. Jak sobie radzić w sytuacjach, kiedy uczeń lub grupa uczniów nie jest zainteresowana współpracą, a wręcz przeciwnie, robi wszystko, aby przerwać zaplanowany proces dydaktyczny? Przecież jeżeli zaczynają posługiwać się prowokacją w komunikowaniu się, to konsekwencje są z reguły negatywne dla wszystkich uczestników sytuacji.

Wiadomo, że konieczna jest reakcja na nieprawidłowe, dysfunkcyjne postępowanie, jednak nie może być ona przypadkowa, czy podyktowana aktualnymi emocjami. Powinna być przemyślana i celowa, a także dawać wysoką gwarancję pozytywnej zmiany. Niestety często okazuje się, że stosowane standardowo metody są dość ubogie, a zdecydowana większość z nich jest nieefektywna lub przynosi wręcz odwrotny skutek.

Proponujemy szkolenie, prowadzone metodą warsztatową, kształtujące umiejętności w zakresie treningu konstruktywnej konfrontacji, czyli technik reagowania, pozwalających na wyeliminowanie ryzyka eskalacji napięcia i niewłaściwych zachowań. Dzięki nim uczestnicy podejmą działania, które pomogą nie tylko wygasić problem, ale też otworzą drzwi do tworzenia trwałych, pozytywnych relacji.

Proponowany program szkolenia

  1. Definicja i rodzaje agresji oraz sposoby jej przejawiania w wirtualnej, szkolnej codzienności
  2. Psychologiczne uwarunkowania agresji u dzieci i nastolatków
  3. Przyczyny konfliktów
  4. Jak reagować na trudne zachowania uczniów?
  5. Emocje jako klucz do zrozumienia i porozumienia trudnych zachowań ucznia
  6. Behawioralne metody redukowania niewłaściwych zachowań
  7. Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem odmawiającym współpracy
  8. Style relacji a style wychowawcze
  9. Zasady efektywnej komunikacji
  10. Behawioralne techniki zarządzania klasą
  11. Zasady pracy w zespole oraz ład i porządek organizacyjny podstawą satysfakcjonującego wyniku

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?

    O szkoleniu

    Niewłaściwe, często prowokacyjne, czy mało dojrzałe zachowania dzieci i młodzieży to problem, którego doświadcza niejeden nauczyciel. Dodatkowo stanowią one jeden z czynników, który znacząco utrudnia harmonijny przebieg lekcji. Jak sobie radzić w sytuacjach, kiedy uczeń lub grupa uczniów nie jest zainteresowana współpracą, a wręcz przeciwnie, robi wszystko, aby przerwać zaplanowany proces dydaktyczny? Przecież jeżeli zaczynają posługiwać się prowokacją w komunikowaniu się, to konsekwencje są z reguły negatywne dla wszystkich uczestników sytuacji.

    Wiadomo, że konieczna jest reakcja na nieprawidłowe, dysfunkcyjne postępowanie, jednak nie może być ona przypadkowa, czy podyktowana aktualnymi emocjami. Powinna być przemyślana i celowa, a także dawać wysoką gwarancję pozytywnej zmiany. Niestety często okazuje się, że stosowane standardowo metody są dość ubogie, a zdecydowana większość z nich jest nieefektywna lub przynosi wręcz odwrotny skutek.

    Proponujemy szkolenie, prowadzone metodą warsztatową, kształtujące umiejętności w zakresie treningu konstruktywnej konfrontacji, czyli technik reagowania, pozwalających na wyeliminowanie ryzyka eskalacji napięcia i niewłaściwych zachowań. Dzięki nim uczestnicy podejmą działania, które pomogą nie tylko wygasić problem, ale też otworzą drzwi do tworzenia trwałych, pozytywnych relacji.

    Proponowany program szkolenia

    1. Definicja i rodzaje agresji oraz sposoby jej przejawiania w wirtualnej, szkolnej codzienności
    2. Psychologiczne uwarunkowania agresji u dzieci i nastolatków
    3. Przyczyny konfliktów
    4. Jak reagować na trudne zachowania uczniów?
    5. Emocje jako klucz do zrozumienia i porozumienia trudnych zachowań ucznia
    6. Behawioralne metody redukowania niewłaściwych zachowań
    7. Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach z uczniem odmawiającym współpracy
    8. Style relacji a style wychowawcze
    9. Zasady efektywnej komunikacji
    10. Behawioralne techniki zarządzania klasą
    11. Zasady pracy w zespole oraz ład i porządek organizacyjny podstawą satysfakcjonującego wyniku

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Wychowanie Zachowania prowokacyjne uczniów – jak sobie z nimi radzić?
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z