Wspieranie rozwoju dziecka, w zakresie umiejętności matematycznych w przedszkolu
O szkoleniu
Na podstawie badań z zakresu efektów nauczania okazało się, że umiejętności matematyczne są zbyt słabo rozwijane i kształcone na poszczególnych etapach edukacyjnych, co potwierdzają niskie wyniki, osiągane przez uczniów na egzaminach zewnętrznych. Skuteczne nauczanie matematyki w przedszkolu, to często duże wyzwanie dla nauczycieli, gdyż predyspozycje dzieci do rozumienia treści abstrakcyjnych są jeszcze, w dużej mierze, niewykształcone. Dlatego tak ważne jest, aby nauczać matematyki zgodnie z możliwościami rozwojowymi dzieci na danym etapie, co podkreśla w licznych pracach prof. E. Gruszczyk-Kolczyńska.
Jak uczyć 3-, 4-, 5-, 6-latki matematyki, aby prawidłowo rozwijać ich umiejętności? Jak właściwie organizować proces nauczania, w zakresie liczenia, rachowania, orientacji przestrzennej, klasyfikacji, mierzenia, ważenia i eksperymentowania? Jak uczyć nie tylko podczas zaplanowanych zajęć w sali, ale też na dworze, w lesie, w parku, podczas posiłków, czy codziennych higienicznych czynności?
Proponowany program szkolenia
- Poznanie predyspozycji, możliwości i potrzeb dzieci, związanych z rozumowaniem matematycznym
- Omówienie form aktywności dzieci, sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego – praktyczne przykłady
- Aktywność ruchowa i zabawy, kształtujące myślenie matematyczne u dzieci
- Manipulacja i jej wielkie znaczenie w rozwoju rozumowanie matematycznego (szczególna rola zabaw konstrukcyjnych, itp.) – praktyczne przykłady
- Rola spostrzegania, orientacji przestrzennej i uwagi w zabawach, a rozumowanie matematyczne (ocena odległości, wysokości, wielkości, zależności przestrzennych itp.) – przykłady zabaw
- Mierzenie, ważenie i eksperymentowanie – jak pokierować procesem nauczania, aby zadania z treścią były łatwe do rozwiązania?
- Emocje i motywacja, a zdolność do pokonywania trudności, związanych z nauką matematyki
- Rodzice i ich oddziaływanie na kształtowanie myślenia matematycznego
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami