O szkoleniu

Polska edukacja nieustannie jest płaszczyzną, w której krzyżują się społeczne nadzieje i krytyka. My wolimy włączyć się w nurt, który ma na celu konstruktywne rozważania nad uczeniem uczenia się – ponowne zdefiniowanie uczenia i przemyślenie kierunku zmian, w przygotowaniu edukacyjnego spotkania nauczyciela z uczniem.

Nasza propozycja spotkania z radą pedagogiczna składa się z dwóch części. W pierwszej zostanie omówiony proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategii pracy nauczyciela oraz ról, jakie przyjmuje on w edukacji. Szczególna uwaga zostanie poświęcona etapom procesu uczenia i warunkom, bez których uczenie uczenia nie zachodzi. W drugiej części zostaną przedstawione konkretne metody i narzędzia, generujące rozwój uczenia się. Pozwolą one na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Proponowany program szkolenia

  1. Potęga umysłu, czyli gdzie mieszka pamięć
    • Co wiemy o budowie i możliwościach ludzkiego mózgu?
    • Przegląd najnowszych badań
  2. Jak się uczymy? Rodzaje pamięci i co z tego wynika dla pracy nauczyciela
    • Jak przebiega proces uczenia się, na czym polega  głębokie przetwarzanie wiedzy?
    • Rodzaje pamięci: sensoryczna/ultrakrótka, krótkotrwała, trwała
    • Jak przekazywać wiedzę, by łatwiej było zapamiętać jak najwięcej informacji, czyli porcjowanie i powtarzanie
  3. Zasady skutecznej organizacji pracy umysłowej
    • Analiza czynników wspierających uczenie się, na które mają wpływ nauczyciele – na podstawie badań Johna Hattiego ( „Widoczne uczenie się dla nauczycieli” 2019)
    • Zebranie informacji, dotyczących organizacji pracy umysłowej – miejsce pracy, czynniki rozpraszające, czynniki wzmacniające, dieta dla ucznia
  4. Przegląd technik i metod uczenia się, które wspierają aktywność i samodzielność ucznia
    • Mnemotechniki
    • Mapy myśli
    • Metoda Birkenbihl
    • Ośle mostki
    • Kartoteka autodydaktyczna Sebastiana Leitnera
    • Rzymski pokój
  5. Projektowanie działań dydaktycznych, dzięki którym uczeń staje się podmiotem działań dydaktycznych na lekcji
    • Praca w grupach

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Uczenie uczniów uczenia się jako podstawowe zadanie nauczycieli

    O szkoleniu

    Polska edukacja nieustannie jest płaszczyzną, w której krzyżują się społeczne nadzieje i krytyka. My wolimy włączyć się w nurt, który ma na celu konstruktywne rozważania nad uczeniem uczenia się – ponowne zdefiniowanie uczenia i przemyślenie kierunku zmian, w przygotowaniu edukacyjnego spotkania nauczyciela z uczniem.

    Nasza propozycja spotkania z radą pedagogiczna składa się z dwóch części. W pierwszej zostanie omówiony proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategii pracy nauczyciela oraz ról, jakie przyjmuje on w edukacji. Szczególna uwaga zostanie poświęcona etapom procesu uczenia i warunkom, bez których uczenie uczenia nie zachodzi. W drugiej części zostaną przedstawione konkretne metody i narzędzia, generujące rozwój uczenia się. Pozwolą one na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

    Proponowany program szkolenia

    1. Potęga umysłu, czyli gdzie mieszka pamięć
      • Co wiemy o budowie i możliwościach ludzkiego mózgu?
      • Przegląd najnowszych badań
    2. Jak się uczymy? Rodzaje pamięci i co z tego wynika dla pracy nauczyciela
      • Jak przebiega proces uczenia się, na czym polega  głębokie przetwarzanie wiedzy?
      • Rodzaje pamięci: sensoryczna/ultrakrótka, krótkotrwała, trwała
      • Jak przekazywać wiedzę, by łatwiej było zapamiętać jak najwięcej informacji, czyli porcjowanie i powtarzanie
    3. Zasady skutecznej organizacji pracy umysłowej
      • Analiza czynników wspierających uczenie się, na które mają wpływ nauczyciele – na podstawie badań Johna Hattiego ( „Widoczne uczenie się dla nauczycieli” 2019)
      • Zebranie informacji, dotyczących organizacji pracy umysłowej – miejsce pracy, czynniki rozpraszające, czynniki wzmacniające, dieta dla ucznia
    4. Przegląd technik i metod uczenia się, które wspierają aktywność i samodzielność ucznia
      • Mnemotechniki
      • Mapy myśli
      • Metoda Birkenbihl
      • Ośle mostki
      • Kartoteka autodydaktyczna Sebastiana Leitnera
      • Rzymski pokój
    5. Projektowanie działań dydaktycznych, dzięki którym uczeń staje się podmiotem działań dydaktycznych na lekcji
      • Praca w grupach

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Uczenie uczniów uczenia się jako podstawowe zadanie nauczycieli
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z