O szkoleniu

W rozumieniu społecznym uczeń zdolny, to uczeń, który ma wzorowe zachowanie i najwyższe oceny z przedmiotów szkolnych. W rozumieniu psychologicznym uczeń zdolny, to taki, który ma wysoki iloraz inteligencji, duże osiągnięcia oraz wysokie zdolności twórcze na różnych płaszczyznach życia.

Tymczasem: „Uczniowie uzdolnieni to tacy, którzy przejawiają możliwości zaawansowanych dokonań w dziedzinie umysłowej, twórczej, artystycznej, w zakresie zdolności przywódczych czy w poszczególnych przedmiotach nauczania i którzy w celu pełnego rozwinięcia tych możliwości wymagają usług lub zajęć niedostarczanych przez standardową szkołę.”  S. Marland

Czy zatem uczeń zdolny, to taki, który dobrze się uczy, ma osiągnięcia szkolne, jest grzeczny, nie kłamie, nie przeszkadza na lekcjach.  Nic bardziej mylnego. Uczeń zdolny, a uczeń wzorowy to zazwyczaj dwaj różni uczniowie. Jak ich odróżnić?

To szkolenie odpowie na pytanie: Jak skutecznie pracować z uczniem o wyjątkowych uzdolnieniach i w klasie?

Proponowany program szkolenia

  1. Zdolny, wzorowy, uzdolnienie, talent
    • Wyjaśnienie głównych definicji: talent, kompetencja, wzór
  2. Profilowanie uczniów
    • Kategorie uczniów zdolnych
    • Zawsze na 6
    • Pojedynkowicz
    • Ukryty smok
    • Kwaśna cytryna
    • Podwójny agent
    • Samodzielny zdobywca
  3. Dylematy nauczyciela
    • Czego wymaga szkoła?
    • Kogo wychowujemy?
    • Jaki jest współczesny uczeń, jakie ma wymagania i możliwości?
  4. Kompetencje przyszłości
    • Przegląd kompetencji i prognozy na przyszłość
    • Komunikatywność
    • Inteligencja emocjonalna
    • Rezyliencja
    • Samoświadomość
    • Flexibility
  5. Praca z uczniem zdolnym
    • Metody pracy w klasie z uczniem zdolnym
    • Budowanie społeczności
    • Przydzielanie zadań
    • Indywidualne i projekty
    • Przeniesienie odpowiedzialności za uczenie się
    • Tworzenie zespołów roboczych
    • Angażowanie rodziców
  6. Dyskusja. Pytania i odpowiedzi, podsumowanie i ewaluacja

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

    Uczeń zdolny – uczeń wzorowy – szkolny dylemat

    O szkoleniu

    W rozumieniu społecznym uczeń zdolny, to uczeń, który ma wzorowe zachowanie i najwyższe oceny z przedmiotów szkolnych. W rozumieniu psychologicznym uczeń zdolny, to taki, który ma wysoki iloraz inteligencji, duże osiągnięcia oraz wysokie zdolności twórcze na różnych płaszczyznach życia.

    Tymczasem: „Uczniowie uzdolnieni to tacy, którzy przejawiają możliwości zaawansowanych dokonań w dziedzinie umysłowej, twórczej, artystycznej, w zakresie zdolności przywódczych czy w poszczególnych przedmiotach nauczania i którzy w celu pełnego rozwinięcia tych możliwości wymagają usług lub zajęć niedostarczanych przez standardową szkołę.”  S. Marland

    Czy zatem uczeń zdolny, to taki, który dobrze się uczy, ma osiągnięcia szkolne, jest grzeczny, nie kłamie, nie przeszkadza na lekcjach.  Nic bardziej mylnego. Uczeń zdolny, a uczeń wzorowy to zazwyczaj dwaj różni uczniowie. Jak ich odróżnić?

    To szkolenie odpowie na pytanie: Jak skutecznie pracować z uczniem o wyjątkowych uzdolnieniach i w klasie?

    Proponowany program szkolenia

    1. Zdolny, wzorowy, uzdolnienie, talent
      • Wyjaśnienie głównych definicji: talent, kompetencja, wzór
    2. Profilowanie uczniów
      • Kategorie uczniów zdolnych
      • Zawsze na 6
      • Pojedynkowicz
      • Ukryty smok
      • Kwaśna cytryna
      • Podwójny agent
      • Samodzielny zdobywca
    3. Dylematy nauczyciela
      • Czego wymaga szkoła?
      • Kogo wychowujemy?
      • Jaki jest współczesny uczeń, jakie ma wymagania i możliwości?
    4. Kompetencje przyszłości
      • Przegląd kompetencji i prognozy na przyszłość
      • Komunikatywność
      • Inteligencja emocjonalna
      • Rezyliencja
      • Samoświadomość
      • Flexibility
    5. Praca z uczniem zdolnym
      • Metody pracy w klasie z uczniem zdolnym
      • Budowanie społeczności
      • Przydzielanie zadań
      • Indywidualne i projekty
      • Przeniesienie odpowiedzialności za uczenie się
      • Tworzenie zespołów roboczych
      • Angażowanie rodziców
    6. Dyskusja. Pytania i odpowiedzi, podsumowanie i ewaluacja

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Uczeń zdolny – uczeń wzorowy – szkolny dylemat
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z