Uczeń z ADHD – jak mu pomóc?
O szkoleniu
ADHD – Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami koncentracji uwagi (zaburzenia hiperkinetyczne) jest rozpoznaniem medycznym, stosowanym wobec dzieci i dorosłych, mających poważne trudności poznawcze i zaburzenia zachowania, w ważnych aspektach swojego życia, np. w stosunkach rodzinnych i osobistych, w szkole lub w pracy. Charakteryzują go nieadekwatne do wieku rozwojowego deficyty koncentracji uwagi, impulsywność i nadpobudliwość ruchowa (nadruchliwość), które determinują występowanie typowych problemów szkolnych. Wspierając ucznia z ADHD w osiąganiu sukcesów w nauce, nauczyciel powinien posiadać niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie zarówno rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, jak i strategii radzenia sobie ze wspomnianymi problemami szkolnymi i sposobów dostosowania warunków kształcenia i wymagań edukacyjnych.
Proponowany program szkolenia
- Wprowadzenie do szkolenia
- Identyfikacja trudności i możliwości ucznia z ADHD oraz zadań edukacyjno-terapeutycznych nauczyciela – omówienie i wnioski
- Charakterystyka ucznia z ADHD, w tym omówienie kryteriów klasyfikacji wg DSM V, warunków diagnozy, objawów osiowych: zaburzeń koncentracji uwagi, impulsywności, nadmiernej ruchliwości i ich znaczenia w procesie nauczania, podtypów zaburzenia, etiologii i możliwości leczenia/terapii oraz możliwych zaburzeń współwystępujących
- Edukacja ucznia z ADHD
- Ćwiczenie utrwalające zdobytą wiedzę i umiejętności w sferze rozpoznawania mocnych stron ucznia i obszarów do rozwoju ucznia oraz tworzenia planu działania pedagogiczno-terapeutycznego w pracy z uczniem
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami