O szkoleniu

Dzisiejszy świat zmienia się w niespotykanym dotąd tempie, dlatego elastyczne podejście, uwzględniające wielość i różnorodność spojrzeń, staje się coraz bardziej pożądane, nie tylko w życiu codziennym, ale i na rynku pracy. Szybki rozwój i związane z nim rosnące możliwości sprawiają, że aby zaistnieć trzeba się wyróżnić. Jak to zrobić? Jak zwrócić uwagę, zaciekawić, zainspirować drugą osobę? W erze informacji dostęp do ,,twardej wiedzy’’ nie stanowi problemu. Problem pojawia się dopiero wtedy, kiedy zastanawiamy się nad formą – opakowaniem tej wiedzy – jak ją pokazać, czy zaprezentować?

Dlatego też w szkołach nauczyciele coraz częściej poszukują metod, form pracy, które nie tylko pobudzają do aktywności, ale i zaciekawią na tyle, że skłonią uczniów do przejęcia inicjatywy w dalszym pogłębianiu wiedzy. Zapraszamy na szkolenie, które dostarczy uczestnikom wiedzy, metod i narzędzi, przydatnych do rozwijania wśród dzieci i młodzieży jednych z najbardziej kluczowych kompetencji współczesnego świata.

Proponowany program szkolenia

  1. Diagnoza i autorefleksja
    • Refleksyjny praktyk – postawa nauczyciela sprzyjająca procesowi twórczego nauczania i uczenia się
  2. Kreatywność, twórczość i innowacyjność – próba definicji
    • Co to jest kreatywność, twórczość i innowacyjność?
    • Ustalenie zakresu definicji jako wyznacznik dla kierunku podejmowanych działań
  3. Myśleć jak Leonardo Da Vinci – 7 zasad na drodze do genialności człowieka
    • Przedstawienie 7 zasad, jakimi kierował się Leonardo Da Vinci – omówienie istoty, celu i strategii działania w różnych obszarach
    • Poznanie kodu talentu i zaplecza sprzyjającego rozwijaniu kompetencji twórczości i kreatywności
  4. Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne w szkolnej ławce
    • Jak pobudzić i rozwijać kreatywność każdego dnia – praktyczne przykłady
    • Jedna czy więcej odpowiedzi? Istota pytań w kształceniu szerokiej perspektywy poznawczej i badawczej
    • Praktyczne przykłady ćwiczeń pobudzających i rozwijających kreatywność
  5. Trening kreatywności – zastosowanie metod pracy rozwijających aktywność i kreatywność w postawie ucznia w oparciu o różne przykłady szkolne
    • Poznanie i przećwiczenie metod pracy rozwijających aktywność i kreatywność ucznia (np.: myślenie pytajne, technika Osborna, metoda odwróconego celu, piramida skojarzeń)

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Trening kreatywności. Jak pobudzać własną kreatywność i kreatywność uczniów?

    O szkoleniu

    Dzisiejszy świat zmienia się w niespotykanym dotąd tempie, dlatego elastyczne podejście, uwzględniające wielość i różnorodność spojrzeń, staje się coraz bardziej pożądane, nie tylko w życiu codziennym, ale i na rynku pracy. Szybki rozwój i związane z nim rosnące możliwości sprawiają, że aby zaistnieć trzeba się wyróżnić. Jak to zrobić? Jak zwrócić uwagę, zaciekawić, zainspirować drugą osobę? W erze informacji dostęp do ,,twardej wiedzy’’ nie stanowi problemu. Problem pojawia się dopiero wtedy, kiedy zastanawiamy się nad formą – opakowaniem tej wiedzy – jak ją pokazać, czy zaprezentować?

    Dlatego też w szkołach nauczyciele coraz częściej poszukują metod, form pracy, które nie tylko pobudzają do aktywności, ale i zaciekawią na tyle, że skłonią uczniów do przejęcia inicjatywy w dalszym pogłębianiu wiedzy. Zapraszamy na szkolenie, które dostarczy uczestnikom wiedzy, metod i narzędzi, przydatnych do rozwijania wśród dzieci i młodzieży jednych z najbardziej kluczowych kompetencji współczesnego świata.

    Proponowany program szkolenia

    1. Diagnoza i autorefleksja
      • Refleksyjny praktyk – postawa nauczyciela sprzyjająca procesowi twórczego nauczania i uczenia się
    2. Kreatywność, twórczość i innowacyjność – próba definicji
      • Co to jest kreatywność, twórczość i innowacyjność?
      • Ustalenie zakresu definicji jako wyznacznik dla kierunku podejmowanych działań
    3. Myśleć jak Leonardo Da Vinci – 7 zasad na drodze do genialności człowieka
      • Przedstawienie 7 zasad, jakimi kierował się Leonardo Da Vinci – omówienie istoty, celu i strategii działania w różnych obszarach
      • Poznanie kodu talentu i zaplecza sprzyjającego rozwijaniu kompetencji twórczości i kreatywności
    4. Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne w szkolnej ławce
      • Jak pobudzić i rozwijać kreatywność każdego dnia – praktyczne przykłady
      • Jedna czy więcej odpowiedzi? Istota pytań w kształceniu szerokiej perspektywy poznawczej i badawczej
      • Praktyczne przykłady ćwiczeń pobudzających i rozwijających kreatywność
    5. Trening kreatywności – zastosowanie metod pracy rozwijających aktywność i kreatywność w postawie ucznia w oparciu o różne przykłady szkolne
      • Poznanie i przećwiczenie metod pracy rozwijających aktywność i kreatywność ucznia (np.: myślenie pytajne, technika Osborna, metoda odwróconego celu, piramida skojarzeń)

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Trening kreatywności. Jak pobudzać własną kreatywność i kreatywność uczniów?
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z