O szkoleniu

Teorię Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera uznano za najbardziej odkrywczą ideę w ramach nauk humanistycznych XX wieku. Badania wykazały, że nawet wysokie IQ nie przynosi sukcesów osobistych i życiowych. Ujawnione przez Gardnera różne typy inteligencji, jeśli są odpowiednio kształtowane i rozwijane, mogą znacząco powiększać możliwości uczenia się. Ma to niebagatelne znaczenie nie tylko dla uczniów uzdolnionych, ale także dla tych, którzy w szkole osiągają znacznie gorsze wyniki w nauce, przy tradycyjnym modelu nauczania. Stwarza to niewątpliwie szansę, by nauczyciel, wyposażony w nową wiedzę o swoich uczniach i ich potencjale, stawał się dla nich aktywnym przewodnikiem w procesie edukacji. Podczas spotkania szkoleniowego przypomnimy główne założenia TIW, ale także dowiemy się, w jaki sposób wiedzę tę konstruktywnie wykorzystywać w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej z uczniami. Przedstawimy też propozycje narzędzi i ćwiczeń, wspomagających pracę nauczyciela w tym nurcie.

Proponowany program szkolenia

  1. TIW – Teoria Inteligencji Wielorakich:
    • Główne założenia
    • Rodzaje inteligencji
    • Prawdopodobne cechy uczniów o dominującej inteligencji
  2. Koncepcje sprzyjające badaniu predyspozycji edukacyjnych uczniów:
    • VAK, czyli system sensoryczny ucznia
    • Dominująca półkula mózgowa i jej wpływ na sprawność przyswajania wiedzy przez uczniów
  3. Proces wdrażania TIW w szkole – warunki niezbędne do spełnienia:
    • Diagnoza nauczyciela i uczniów – metody i narzędzia – ćwiczenia praktyczne
    • Budowanie profili uczniów – przykłady
    • Dobór metod nauczania – praktyczne przykłady
    • Stworzenie odpowiednich warunków zewnętrznych – klasa Spektrum
    • Współpraca z rodzicami w zakresie pracy z uczniami w domu

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Nie tylko IQ – czyli o sposobach wykorzystywania Teorii Inteligencji Wielorakich w pracy z uczniami

    O szkoleniu

    Teorię Wielorakiej Inteligencji Howarda Gardnera uznano za najbardziej odkrywczą ideę w ramach nauk humanistycznych XX wieku. Badania wykazały, że nawet wysokie IQ nie przynosi sukcesów osobistych i życiowych. Ujawnione przez Gardnera różne typy inteligencji, jeśli są odpowiednio kształtowane i rozwijane, mogą znacząco powiększać możliwości uczenia się. Ma to niebagatelne znaczenie nie tylko dla uczniów uzdolnionych, ale także dla tych, którzy w szkole osiągają znacznie gorsze wyniki w nauce, przy tradycyjnym modelu nauczania. Stwarza to niewątpliwie szansę, by nauczyciel, wyposażony w nową wiedzę o swoich uczniach i ich potencjale, stawał się dla nich aktywnym przewodnikiem w procesie edukacji. Podczas spotkania szkoleniowego przypomnimy główne założenia TIW, ale także dowiemy się, w jaki sposób wiedzę tę konstruktywnie wykorzystywać w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej z uczniami. Przedstawimy też propozycje narzędzi i ćwiczeń, wspomagających pracę nauczyciela w tym nurcie.

    Proponowany program szkolenia

    1. TIW – Teoria Inteligencji Wielorakich:
      • Główne założenia
      • Rodzaje inteligencji
      • Prawdopodobne cechy uczniów o dominującej inteligencji
    2. Koncepcje sprzyjające badaniu predyspozycji edukacyjnych uczniów:
      • VAK, czyli system sensoryczny ucznia
      • Dominująca półkula mózgowa i jej wpływ na sprawność przyswajania wiedzy przez uczniów
    3. Proces wdrażania TIW w szkole – warunki niezbędne do spełnienia:
      • Diagnoza nauczyciela i uczniów – metody i narzędzia – ćwiczenia praktyczne
      • Budowanie profili uczniów – przykłady
      • Dobór metod nauczania – praktyczne przykłady
      • Stworzenie odpowiednich warunków zewnętrznych – klasa Spektrum
      • Współpraca z rodzicami w zakresie pracy z uczniami w domu

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Nie tylko IQ – czyli o sposobach wykorzystywania Teorii Inteligencji Wielorakich w pracy z uczniami
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z