Sztuka formułowania celów i określania kryteriów sukcesu ucznia na lekcji
O szkoleniu
Coraz częściej obserwujemy, że uczniom brakuje motywacji do podejmowania wysiłku i starań, w kierunku podnoszenia swoich kompetencji i systematycznego uczenia się. Jak zatem ich do tego zmobilizować? W jaki sposób organizować pracę podczas zajęć, aby rozwijać na co dzień motywację do nauki oraz spełniania szkolnych obowiązków?
Umiejętność formułowania celów i określania kryteriów sukcesu daje możliwe do realizacji i praktyczne rozwiązania, w jaki sposób przekazywać dzieciom i młodzieży w pełni zrozumiałe komunikaty, budujące poczucie sprawiedliwości i bezpieczeństwa na lekcji. Sprzyja także osiągnięciu przez nauczyciela satysfakcji i poczucia sukcesu, w prowadzonym procesie nauczania.
Proponowany program szkolenia
- Cele lekcji
- Określanie celów zajęć (w języku nauczyciela)
- Formułowanie celów w języku uczniów
- Ćwiczenie formułowania celów
- Korzyści dla uczniów, wynikające ze znajomości celów
- Podsumowanie lekcji
- Sposoby na podsumowanie lekcji – krótko i efektywnie
- Kryteria sukcesu
- „Nacobezu” – czyli o sztuce formułowania kryteriów sukcesu
- Przykładowe „nacobezu”
- Ćwiczenia w formułowaniu nacobezu
- Efekty stosowania OK
- Korzyści dla uczniów
- Refleksje
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami