Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z uczniem trudnym
O szkoleniu
Zadaniem szkoły jest nie tylko realizacja procesu nauczania, ale także wspieranie rodziny w jej wychowawczej roli. Nie ulega wątpliwości, że w codziennej pracy mamy do czynienia dużą różnorodnością wśród dzieci i młodzieży. I niestety zdarza się, że już od pierwszego etapu edukacyjnego niektórzy z nich ujawniają trudne do zaakceptowania lub wysoce niepokojące wzorce zachowań. To właśnie ta grupa uczniów bywa powszechnie określana jako „trudna”, głównie z uwagi na problemy, jakich przysparza swoim zachowaniem. Wymaga ona nie tylko stosowania specjalnych środków dydaktycznych, ale również niestandardowych sposobów oddziaływania wychowawczego, w celu osiągnięcia planowanych celów dydaktyczno-wychowawczych.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają źródła, kryjące się za wspomnianymi trudnościami oraz wybrane strategie komunikacyjne i behawioralne, które z jednej strony są dla nauczyciela proste w zastosowaniu, a z drugiej, uchodzą za skuteczne w radzeniu sobie z typowymi schematami zachowania ucznia „trudnego”.
Proponowany program szkolenia
- Uczeń trudny i jego zachowania
- Zachowania drażniące
- Zachowania niepożądane
- Objawy zaburzeń
- Komunikacja interpersonalna sprzymierzeńcem każdego nauczyciela
- Dobre techniki werbalne
- Komunikaty w asertywności
- Informacja zwrotna – konstruktywna krytyka
- Behawioralne podejście do trudnych zachowań ucznia
- Nauczyciel behawiorystą
- Behawioryści o zachowaniu
- Cele technik behawioralnych
- Strategie behawioralne w redukowaniu zachowań niepożądanych
- Założenia teoretyczne
- Stosowanie technik behawioralnych krok po kroku
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami