O szkoleniu

Zadaniem szkoły jest nie tylko realizacja procesu nauczania, ale także wspieranie rodziny w jej wychowawczej roli. Nie ulega wątpliwości, że w codziennej pracy mamy do czynienia dużą różnorodnością wśród dzieci i młodzieży. I niestety zdarza się, że już od pierwszego etapu edukacyjnego niektórzy z nich ujawniają trudne do zaakceptowania lub wysoce niepokojące wzorce zachowań. To właśnie ta grupa uczniów bywa powszechnie określana jako „trudna”, głównie z uwagi na problemy, jakich przysparza swoim zachowaniem. Wymaga ona nie tylko  stosowania specjalnych środków dydaktycznych, ale również niestandardowych sposobów oddziaływania wychowawczego, w celu osiągnięcia planowanych celów dydaktyczno-wychowawczych.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają źródła, kryjące się za wspomnianymi trudnościami oraz wybrane strategie komunikacyjne i behawioralne, które z jednej strony są dla nauczyciela proste w zastosowaniu, a z drugiej, uchodzą za skuteczne w radzeniu sobie z typowymi schematami zachowania ucznia „trudnego”.

Proponowany program szkolenia

  1. Uczeń trudny i jego zachowania
    • Zachowania drażniące
    • Zachowania niepożądane
    • Objawy zaburzeń
  2. Komunikacja interpersonalna sprzymierzeńcem każdego nauczyciela
    • Dobre techniki werbalne
    • Komunikaty w asertywności
    • Informacja zwrotna – konstruktywna krytyka
  3. Behawioralne podejście do trudnych zachowań ucznia
    • Nauczyciel behawiorystą
    • Behawioryści o zachowaniu
    • Cele technik behawioralnych
  4. Strategie behawioralne w redukowaniu zachowań niepożądanych
    • Założenia teoretyczne
    • Stosowanie technik behawioralnych krok po kroku

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia dla rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z uczniem trudnym

    O szkoleniu

    Zadaniem szkoły jest nie tylko realizacja procesu nauczania, ale także wspieranie rodziny w jej wychowawczej roli. Nie ulega wątpliwości, że w codziennej pracy mamy do czynienia dużą różnorodnością wśród dzieci i młodzieży. I niestety zdarza się, że już od pierwszego etapu edukacyjnego niektórzy z nich ujawniają trudne do zaakceptowania lub wysoce niepokojące wzorce zachowań. To właśnie ta grupa uczniów bywa powszechnie określana jako „trudna”, głównie z uwagi na problemy, jakich przysparza swoim zachowaniem. Wymaga ona nie tylko  stosowania specjalnych środków dydaktycznych, ale również niestandardowych sposobów oddziaływania wychowawczego, w celu osiągnięcia planowanych celów dydaktyczno-wychowawczych.

    Podczas szkolenia uczestnicy poznają źródła, kryjące się za wspomnianymi trudnościami oraz wybrane strategie komunikacyjne i behawioralne, które z jednej strony są dla nauczyciela proste w zastosowaniu, a z drugiej, uchodzą za skuteczne w radzeniu sobie z typowymi schematami zachowania ucznia „trudnego”.

    Proponowany program szkolenia

    1. Uczeń trudny i jego zachowania
      • Zachowania drażniące
      • Zachowania niepożądane
      • Objawy zaburzeń
    2. Komunikacja interpersonalna sprzymierzeńcem każdego nauczyciela
      • Dobre techniki werbalne
      • Komunikaty w asertywności
      • Informacja zwrotna – konstruktywna krytyka
    3. Behawioralne podejście do trudnych zachowań ucznia
      • Nauczyciel behawiorystą
      • Behawioryści o zachowaniu
      • Cele technik behawioralnych
    4. Strategie behawioralne w redukowaniu zachowań niepożądanych
      • Założenia teoretyczne
      • Stosowanie technik behawioralnych krok po kroku

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia dla rad pedagogicznych Wychowanie Strategie behawioralne i komunikacyjne w pracy z uczniem trudnym
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z