Statut szkoły i jego dostosowanie do ustawy Prawo oświatowe
O szkoleniu
Statut szkoły (placówki) jest najważniejszym dokumentem określającym organizację oraz zadania szkoły w zakresie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Jest aktem prawa wewnętrznego, powinien odzwierciedlać specyfikę szkoły, a także być w zgodzie z prawem oświatowym, dlatego jego treść powinna być najwyższej jakości. Nadzór nad przestrzeganiem statutu sprawuje dyrektor i kurator oświaty.
Waga tego dokumentu wymaga od dyrektora i nauczycieli stałego monitorowania zawartych w nim zapisów, w szczególności bieżącego dokonywania modyfikacji, odpowiadających zmianom przepisów prawa oświatowego.
Proponowany program szkolenia
- Statut w przepisach prawa
- Odniesienie zasad technik prawodawczych do tworzenia statutu
- Uchwała i zarządzenie – dokumentacja wewnętrzna szkoły
- Podstawowe regulacje prawne związane ze statutem, w tym zasady tworzenia zapisów statutowych
- Zasady technik prawodawczych
- Budowa statutu
- Prawidłowe dokonywanie zmian w statucie
- Jednostki redakcyjne statutu
- Sporządzanie uchwał rady pedagogicznej, dotyczących zmian w statucie lub przyjęcia nowego statutu
- Tworzenie zapisów statutowych w następujących zakresach:
- Cele i zadania szkoły
- Cele programu, wychowawczo-profilaktycznego
- Organizacja szkoły
- Organy szkoły
- Zadania nauczycieli i innych pracowników szkoły
- Sposób oceniania
- Prawa i obowiązki ucznia,
- Działania w zakresie wolontariatu
- Formy pomocy i opieki uczniom
- Analiza przykładowego statutu, pod kątem poprawności merytorycznej i technicznej
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami