SNOS – Syndrom Nieadekwatności Osiągnięć szkolnych, czyli jak pracować ze „zdolnym leniem”?
O szkoleniu
W szkole jest mnóstwo tzw. „zdolnych leni”, czy „inteligentnych lawirantów”. Mogą stanowić nawet do 50% populacji dzieci zdolnych. Wiemy, że wysokie uzdolnienia nie są gwarancją osiągania wysokich wyników w nauce. U uczniów zdolnych trudności edukacyjne często spowodowane są przez tzw. syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS), czyli rozbieżność pomiędzy posiadanym potencjałem, a faktycznymi osiągnięciami. Zarówno nauczyciele jak i rodzice załamują ręce, bo określenie „on (ona) nie chce się uczyć, a ma takie możliwości…” na stałe weszło do repertuaru słów, dotyczących takich uczniów. Jakie są przyczyny tego zjawiska i w jaki sposób można sobie z nim poradzić? Podczas zajęć poszukamy odpowiedzi na te pytania.
Proponowany program szkolenia
- SNOS – czym jest i kogo dotyczy?
- Konformiści czy manipulanci? Przyczyny syndromu: osobowość, dom, szkoła
- Diagnoza intuicyjna nie wystarcza. Efekt Pigmaliona czy brak wiary w możliwości?
- Co może zrobić szkoła i nauczyciele?
- Profilaktyka czyli jak zapobiegać wystąpieniu SNOS
- Wsparcie i udzielanie pomocy uczniowi z SNOS. Jak pomóc, a nie utrwalać braku chęci do nauki i własnego rozwoju?
Dlaczego warto?
- Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe
- Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN
- Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
- Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami