O szkoleniu

Sketchnoting (ang. sketch – szkic, noting – notowanie) to notatki rysunkowe, bazujące na metaforyczności i skojarzeniach. Dlaczego ta metoda wzbudziła tak duże  zainteresowanie i robi się niezwykle popularna? Sukces metody zapewnia koncepcja podwójnego kodowania w procesie percepcji Allana Paivio, która mówi o przyswajaniu tekstu na dwóch poziomach – słownym i obrazowym, co w praktyce polega na sporządzaniu notatek w formie wizualnej (mieszanka pisma, rysunku, kolorów i najróżniejszych kształtów), co wzmacnia proces zapamiętywania informacji.

Sukces w procesie uczenia się jest większy, kiedy każdy sam przetworzy informacje, poprzez zobrazowanie ich w swojej głowie, a następnie utrwali w notatce. Tworzenie na lekcji, czy w domu, notatek w formie wizualnej sprzyja procesowi zapamiętywania. Dodatkowo ten obrazowy przekaz, o atrakcyjnej i uproszczonej formie, sprzyja koncentracji, a użyta metafora sprawia, że treść staje się łatwiejsza do zrozumienia i wpływa stymulująco na proces poznawczy uczniów.

Proponowany program szkolenia

  1. Rodzaje i formy notowania – plusy i minusy
  2. Dlaczego warto zobrazować myśli?– wprowadzenie do tematu myślenia wizualnego
  3. Dlaczego myślenie wizualne działa?
  4. Teoria podwójnego kodowaniaAllana Paivio
  5. Jak działa obraz w procesie zapamiętywania?
  6. Każdy może rysować – alfabet wizualny
  7. Sketchnoting czyli notatki w obrazie
  8. Polisensoryczna strona sketchnotingu
  9. Narzędzia do tworzenia notatek wizualnych
  10. Matryca emocji – jak za pomocą kilku kresek przedstawić emocje
  11. Zastosowanie myślenia wizualnego w procesie nauczania i uczenia się – praktyczne wskazówki
  12. Ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Dydaktyka i metodyka

    Sketchnoting, czyli myślenie wizualne w szkolnej ławce

    O szkoleniu

    Sketchnoting (ang. sketch – szkic, noting – notowanie) to notatki rysunkowe, bazujące na metaforyczności i skojarzeniach. Dlaczego ta metoda wzbudziła tak duże  zainteresowanie i robi się niezwykle popularna? Sukces metody zapewnia koncepcja podwójnego kodowania w procesie percepcji Allana Paivio, która mówi o przyswajaniu tekstu na dwóch poziomach – słownym i obrazowym, co w praktyce polega na sporządzaniu notatek w formie wizualnej (mieszanka pisma, rysunku, kolorów i najróżniejszych kształtów), co wzmacnia proces zapamiętywania informacji.

    Sukces w procesie uczenia się jest większy, kiedy każdy sam przetworzy informacje, poprzez zobrazowanie ich w swojej głowie, a następnie utrwali w notatce. Tworzenie na lekcji, czy w domu, notatek w formie wizualnej sprzyja procesowi zapamiętywania. Dodatkowo ten obrazowy przekaz, o atrakcyjnej i uproszczonej formie, sprzyja koncentracji, a użyta metafora sprawia, że treść staje się łatwiejsza do zrozumienia i wpływa stymulująco na proces poznawczy uczniów.

    Proponowany program szkolenia

    1. Rodzaje i formy notowania – plusy i minusy
    2. Dlaczego warto zobrazować myśli?– wprowadzenie do tematu myślenia wizualnego
    3. Dlaczego myślenie wizualne działa?
    4. Teoria podwójnego kodowaniaAllana Paivio
    5. Jak działa obraz w procesie zapamiętywania?
    6. Każdy może rysować – alfabet wizualny
    7. Sketchnoting czyli notatki w obrazie
    8. Polisensoryczna strona sketchnotingu
    9. Narzędzia do tworzenia notatek wizualnych
    10. Matryca emocji – jak za pomocą kilku kresek przedstawić emocje
    11. Zastosowanie myślenia wizualnego w procesie nauczania i uczenia się – praktyczne wskazówki
    12. Ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Dydaktyka i metodyka Sketchnoting, czyli myślenie wizualne w szkolnej ławce
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z