O szkoleniu

Umiejętności społeczne umożliwiają każdemu z nas funkcjonowanie w różnych obszarach: w rodzinie, grupie rówieśniczej, szkole, pracy. Nabywamy je poprzez naśladownictwo, uczenie się, obserwację otaczających nas ludzi. Tak przynajmniej było jeszcze do niedawna. Dziś jednak proces ten uległ wielu zniekształceniom, na które wpływ ma bardzo wiele czynników: rozpad rodziny, rozwarstwienie społeczeństwa, przeniesienie relacji do Internetu, a dodatkowo izolacja spowodowana pandemią. Nam, dorosłym, coraz trudniej o te kompetencje, a mamy być wzorem dla dzieci!

Choć trening umiejętności społecznych kojarzy nam się głównie z dziećmi ze spektrum autyzmu, czy zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, to jednak ich deficyt coraz częściej rozpoznaje się u dzieci tzw. neurotypowych, o wydawałoby się, prawidłowym procesie socjalizacyjnym. Pojęcia: osoba wysoko wrażliwa (WWO), osobowość pasywna, czy wegetowanie, na stałe zagościły w codziennym słowniku. Nie możemy, jako świadomi dorośli, pozostać obojętni wobec tych zjawisk i zachowań. Dlatego proponujemy szkolenie, podczas którego przedstawimy i wspólnie przećwiczymy metody i sposoby, pozwalające doskonalić umiejętności społeczne małych dzieci.

Proponowany program szkolenia

  1. Społecznie dojrzały, czyli o zachowaniu “idealnym” małego dziecka
  2. Grupa przedszkolna  – pierwszy poziom rozwarstwienia i inne komplikacje
  3. Gdy nabywanie umiejętności społecznych jest trudne – trening w czasie pobytu dziecka w przedszkolu
  4. TUS nie tylko na zajęciach specjalistycznych – komunikacja, integracja, relacje
  5. Przykłady działań, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci – projekty i kreatywne pomysły

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
  • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
  • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
  • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami

Zapraszamy do kontaktu

Odpowiemy na wszystkie pytania

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Szkoleniowe A-Z Marzena Roth z siedzibą al. 3 Maja 26/35, 05-120 Legionowo, adres e-mail: biuro@a-z.edu.pl. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie, w tym przedstawienia oferty Centrum Szkoleniowego A-Z Marzena Roth. Informacje o zasadach przetwarzania danych i przysługujących Pani/ Panu prawach zostały opisane w Polityce prywatności.

    Najczęściej zadawane pytania

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

    Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

    Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

    Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

    Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

    Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

    W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

    Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

    W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

    W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

    Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

    Szkolenia rad pedagogicznych

    Kategoria szkoleń: Wychowanie

    Rozwijanie kompetencji społecznych małych dzieci – współczesne wyzwania nauczycieli przedszkola

    O szkoleniu

    Umiejętności społeczne umożliwiają każdemu z nas funkcjonowanie w różnych obszarach: w rodzinie, grupie rówieśniczej, szkole, pracy. Nabywamy je poprzez naśladownictwo, uczenie się, obserwację otaczających nas ludzi. Tak przynajmniej było jeszcze do niedawna. Dziś jednak proces ten uległ wielu zniekształceniom, na które wpływ ma bardzo wiele czynników: rozpad rodziny, rozwarstwienie społeczeństwa, przeniesienie relacji do Internetu, a dodatkowo izolacja spowodowana pandemią. Nam, dorosłym, coraz trudniej o te kompetencje, a mamy być wzorem dla dzieci!

    Choć trening umiejętności społecznych kojarzy nam się głównie z dziećmi ze spektrum autyzmu, czy zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, to jednak ich deficyt coraz częściej rozpoznaje się u dzieci tzw. neurotypowych, o wydawałoby się, prawidłowym procesie socjalizacyjnym. Pojęcia: osoba wysoko wrażliwa (WWO), osobowość pasywna, czy wegetowanie, na stałe zagościły w codziennym słowniku. Nie możemy, jako świadomi dorośli, pozostać obojętni wobec tych zjawisk i zachowań. Dlatego proponujemy szkolenie, podczas którego przedstawimy i wspólnie przećwiczymy metody i sposoby, pozwalające doskonalić umiejętności społeczne małych dzieci.

    Proponowany program szkolenia

    1. Społecznie dojrzały, czyli o zachowaniu “idealnym” małego dziecka
    2. Grupa przedszkolna  – pierwszy poziom rozwarstwienia i inne komplikacje
    3. Gdy nabywanie umiejętności społecznych jest trudne – trening w czasie pobytu dziecka w przedszkolu
    4. TUS nie tylko na zajęciach specjalistycznych – komunikacja, integracja, relacje
    5. Przykłady działań, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dzieci – projekty i kreatywne pomysły

    Dlaczego warto?

    • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
    • Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe 
    • Przygotujemy imienne certyfikaty, zgodne z wytycznymi MEN 
    • Dopasujemy formę oraz program szkolenia do potrzeb grupy
    • Stworzymy przyjazną przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami
    Szkolenia rad pedagogicznych Wychowanie Rozwijanie kompetencji społecznych małych dzieci – współczesne wyzwania nauczycieli przedszkola
    Centrum Rozwoju Edukacji A-Z